Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Проверка по сигнал – нормално ли е нов бойлер да капе?

| обновено на 05.07.23 в 14:26
Снимка: Йонка Кърчева

Слушател сигнализира за закупуване на нов бойлер, който при монтажа, започва да протича. Йонка Кърчева от Бургас се сдобива с уреда от специализиран магазин, но след това, се появяват проблеми. От клапана тече вода и не спира дори и след посещение на техник.

Според специализиран сайт за монтаж и ремонт на бойлери твърдят, че:

„Когато капе от клапана, обикновено има завишаване на нормалните стойности на налягането на водата във водосъдържателя. При някои марки и модели обемни електрически бойлери, теч от клапана е препоръчителен и се счита за част от нормалното функциониране. Това е описано подробно в инструкциите за ползване и монтаж.“

От сайта съветват да не се купуват и да не се използват такива бойлери.

Йонка Кърчева купува бойлера на 7 юни на името на фирма. След монтажа, обаче, забелязва проблем:

„От възвратния клапан непрекъснато изтичаше вода. Сигнализирахме в магазина, да го подменят, но те категорично ни отказаха. На 15 юни заявихме рекламация. Техникът дойде още на 12 юни, след което той записа в гаранционната карта, че е измерено входящо налягане от 6 бара и че не сме монтирали редуцир за намаляване на налягането. Ние купихме и монтирахме този редуцир, но това не реши проблема. На 16 юни същият техник, след час в помещението, заключи, че това е допустимо по ръководството за употреба, и си тръгна без да запише становището си в гаранционната карта. Касиерката е входирала рекламацията със задна дата – 10 юни, като така излиза, че са ни отговорили на рекламацията. От магазина не ни дадоха отговор. Имахме на два пъти уговорена среща с управителя, на която той не се появи, и ни казаха, че е заминал за чужбина. “

БНР-Бургас изпрати запитване към магазина, от където е закупен бойлера.

От там потвърдиха хронологията на закупуване, завеждане на рекламация и посещение на специалист на сервиза, като поясняват:

„Тъй като не е установена неизправност/несъответствие в уреда, т.е. уредът е технически изправен, а е установено налягане във водопроводната инсталация на клиента надвишаващо допустимото работно налягане на уреда съгласно Инструкцията за монтиране, ползване и обслужване, е следвало клиентът да заплати посещението, което не е поискано в израз на добра воля.“

Относно закупуването и монтирането на редуцир вентил, от фирмата пишат:

„При отклонение от нормалното водопроводно налягане – повишаване над 0,5 MPa, ангажимент на клиента е да осигури регулирането му в допустимата норма чрез монтиране на регулатор на налягане /редуцир вентил, понижаващ вентил/, с което да гарантира правилна работа, както на водопроводната инсталация в дома си, така и на уредите подвързани към нея.“

Според становището на управителя на магазина, клиентът е закупил и монтирал регулатора, но близо до бойлера, като така не изпълнява функцията, за която е предназначен:

„Следва да се има предвид, че електрическият битов водонагревател представлява затворен съд запълнен с вода от водопроводната инсталация. При загряване на водата, в следствие на физичните процеси, обемът на течността се разширява. Количеството гореща вода получена в следствие на топлинното разширение се изпуска/прокапва от предпазния клапан /това е неговата предпазна функция/, което прокапване съгласно изричното посочване в Инструкцията не е дефект, а нормална работа на предпазния клапан.“

Крайният отговор на управителя е, че продуктът, продаден на жената:

„Категорично съответства на изискуемите от нормативна база качества, тоест не е налично несъответствие и липсва основание за възстановяване на заплатената за уреда сума. Причините за проблема са обяснени на клиентката, но тъй като тя не е технически компетентна отказва да ги приеме и е проявила агресия към служител на фирмата. За случая са сезирани Прокуратурата и съответните органи. Подаден е сигнал на телефон 112. В първо РПУ се води преписка за наказателната отговорност на клиентката. Отделно от това ще предприемем мерки срещу подалата сигнала, освен по наказателен и по граждански ред.“


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Общината в Бургас предлага разширяване на Центъра за социална рехабилитация

Общинският съвет – Бургас ще разгледа този месец предложение за разширяване на Центъра за социална рехабилитация и интеграция на хора с психични разстройства. Докладната записка предвижда към центъра да бъдат предоставени три помещения с прилежащ санитарен възел на ул. „Иван Богоров“ № 19. Те ще се използват за консултации, терапевтични дейности и..

публикувано на 20.08.25 в 11:00

Благотворителна кампания за ремонт на църквата в ямболското село Чарда

От спешен ремонт се нуждае църквата „Успение Богородично“ в ямболското село Чарда.  За събирането на необходимите средства е обявена благотворителна кампания.   Около 10 хил. лева са постъпили по сметката за ремонта, събрана е и значителна сума  от продадените сувенири на организирания на храмовия празник базар, което дава  възможност да  започнат най-..

публикувано на 20.08.25 в 10:40

Първо се скъса единият колан, после вторият… детето полетя!

"Само се чу за стотни от секундата – так-так и се скъсаха двата колана. От коланите, които трябваше да го държат, се виждаха някакви конци отдолу – разплетен, скъсан. Той въобще не се задържа горе. Първо се къса единият, за стотни от секундата се къса и вторият и той полита и пада. И никой не прави нищо долу…". Думите са на Мария Данева, майката на..

публикувано на 20.08.25 в 10:20

Ще приемат заявления за помощи от пострадалите от пожара в Българово

Регионалната дирекция „Социално подпомагане“ – Бургас ще разкрие днес, приемна в кметството на Българово. Социалните работници ще консултират хората, пострадали от пожара, и ще приемат заявления за отпускане на помощи. Приемната ще работи от 8:00 до 12:00 ч. и от 13:00 до 17:00 ч. Собствениците на изгорели къщи трябва да представят документ за..

обновено на 20.08.25 в 08:35

Разглеждат решението на областния управител за мораториум относно земите в Дюлево

Извънредна общинска сесия ще се проведе в Средец. На нея ще се обсъжда върнатото за преразглеждане, от Областния управител на Бургас Владимир Крумов, решение за налагането на мораториум за промяна на статута на земите и пасищата край село Дюлево и отмяна на старо решение за изграждането на най-големия фотоволтаичен парк в Бургаска област.  Дюлево..

публикувано на 20.08.25 в 08:15

На няколко места в Бургас без вода днес

Водоподаването ще бъде спряно в бургаския комплекс "Зорница", бл. 57 заради авария. В к-с "Славейков" от 9 до 16 часа няма да има вода в района на спортна зала "Младост". От 9 до 14 часа, пък, водоподаването ще бъде спряно в село Рудник. Причината е извършването на строително-монтажни работи. 

публикувано на 20.08.25 в 07:50

Ахелой отбелязва годишнина от победата на Цар Симеон I

Навършват се 1108 години от прочутата битка край поречието на река Ахелой. Триумфът на Цар Симеон I над византийския главнокомандващ Лъв Фока през 917 година и до днес е определян като едно от най-грандиозните сражения в европейското Средновековие.  Българският владетел взема лично участие в боевете, начело на тежката конница. Изтласкана..

публикувано на 20.08.25 в 07:45