Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Проверка по сигнал – нормално ли е нов бойлер да капе?

| обновено на 05.07.23 в 14:26
Снимка: Йонка Кърчева

Слушател сигнализира за закупуване на нов бойлер, който при монтажа, започва да протича. Йонка Кърчева от Бургас се сдобива с уреда от специализиран магазин, но след това, се появяват проблеми. От клапана тече вода и не спира дори и след посещение на техник.

Според специализиран сайт за монтаж и ремонт на бойлери твърдят, че:

„Когато капе от клапана, обикновено има завишаване на нормалните стойности на налягането на водата във водосъдържателя. При някои марки и модели обемни електрически бойлери, теч от клапана е препоръчителен и се счита за част от нормалното функциониране. Това е описано подробно в инструкциите за ползване и монтаж.“

От сайта съветват да не се купуват и да не се използват такива бойлери.

Йонка Кърчева купува бойлера на 7 юни на името на фирма. След монтажа, обаче, забелязва проблем:

„От възвратния клапан непрекъснато изтичаше вода. Сигнализирахме в магазина, да го подменят, но те категорично ни отказаха. На 15 юни заявихме рекламация. Техникът дойде още на 12 юни, след което той записа в гаранционната карта, че е измерено входящо налягане от 6 бара и че не сме монтирали редуцир за намаляване на налягането. Ние купихме и монтирахме този редуцир, но това не реши проблема. На 16 юни същият техник, след час в помещението, заключи, че това е допустимо по ръководството за употреба, и си тръгна без да запише становището си в гаранционната карта. Касиерката е входирала рекламацията със задна дата – 10 юни, като така излиза, че са ни отговорили на рекламацията. От магазина не ни дадоха отговор. Имахме на два пъти уговорена среща с управителя, на която той не се появи, и ни казаха, че е заминал за чужбина. “

БНР-Бургас изпрати запитване към магазина, от където е закупен бойлера.

От там потвърдиха хронологията на закупуване, завеждане на рекламация и посещение на специалист на сервиза, като поясняват:

„Тъй като не е установена неизправност/несъответствие в уреда, т.е. уредът е технически изправен, а е установено налягане във водопроводната инсталация на клиента надвишаващо допустимото работно налягане на уреда съгласно Инструкцията за монтиране, ползване и обслужване, е следвало клиентът да заплати посещението, което не е поискано в израз на добра воля.“

Относно закупуването и монтирането на редуцир вентил, от фирмата пишат:

„При отклонение от нормалното водопроводно налягане – повишаване над 0,5 MPa, ангажимент на клиента е да осигури регулирането му в допустимата норма чрез монтиране на регулатор на налягане /редуцир вентил, понижаващ вентил/, с което да гарантира правилна работа, както на водопроводната инсталация в дома си, така и на уредите подвързани към нея.“

Според становището на управителя на магазина, клиентът е закупил и монтирал регулатора, но близо до бойлера, като така не изпълнява функцията, за която е предназначен:

„Следва да се има предвид, че електрическият битов водонагревател представлява затворен съд запълнен с вода от водопроводната инсталация. При загряване на водата, в следствие на физичните процеси, обемът на течността се разширява. Количеството гореща вода получена в следствие на топлинното разширение се изпуска/прокапва от предпазния клапан /това е неговата предпазна функция/, което прокапване съгласно изричното посочване в Инструкцията не е дефект, а нормална работа на предпазния клапан.“

Крайният отговор на управителя е, че продуктът, продаден на жената:

„Категорично съответства на изискуемите от нормативна база качества, тоест не е налично несъответствие и липсва основание за възстановяване на заплатената за уреда сума. Причините за проблема са обяснени на клиентката, но тъй като тя не е технически компетентна отказва да ги приеме и е проявила агресия към служител на фирмата. За случая са сезирани Прокуратурата и съответните органи. Подаден е сигнал на телефон 112. В първо РПУ се води преписка за наказателната отговорност на клиентката. Отделно от това ще предприемем мерки срещу подалата сигнала, освен по наказателен и по граждански ред.“


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Ремонтират десет улици в Елхово

Ремонтни дейности по 10 улици предстои да бъдат извършени в град Елхово през следващите месеци. Инвестицията е за над  6 млн. лева. Близо 5 млн. и 300 хил. лева са европейски средства от Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони, които ще се използват за рехабилитация на улиците, уточни заместник-кметът на Елхово Пепа Кючукова...

публикувано на 23.11.25 в 13:00

Петиция против въвеждането на синя зона в Айтос обявиха в интернет

Подписка против въвеждането на синя зона в Айтос е обявена в интернет. В началото на месеца стана ясно, че от следващата година в града ще се организира движението и престоя на автомобили чрез платено паркиране. До момента има събрани малко над 200 подписа.  В петицията се посочва, че в града няма нужната степен на натовареност, за да се въведе..

публикувано на 23.11.25 в 12:00

В Карнобат монтираха първата соларна пейка

В Карнобат е монтирана първата соларна пейка – модерно и екологично съоръжение, създадено за удобството на гражданите и за подпомагане на адаптацията към климатичните промени. Пейката разполага с два порта за безжично зареждане на мобилни устройства и осем порта за жично зареждане – четири бързи и четири стандартни, което позволява едновременното..

публикувано на 23.11.25 в 10:30

Продължава спадът на цените на плодовете и зеленчуците на борсите у нас

Продължава спадът на цените на плодовете и зеленчуците на борсите у нас и тази седмица, сочат данните на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата (ДКСБТ), предаде БТА. Индексът на тържищните цени (ИТЦ), който отразява движението на цените на хранителните стоки на едро в България, е намалял с 0,09 на сто до 2,313 пункта спрямо 2,315 пункта..

публикувано на 23.11.25 в 10:00

Община Созопол търси общопрактикуващ лекар

Жителите на община Созопол остават само с един общопрактикуващ лекар от месец декември, информират от местната администрация. От там уведомиха, че търсят личен лекар, който да започне работата в морския град.  "С оглед значимата социална роля на първичната медицинска помощ и необходимостта от осигуряване на адекватно здравно обслужване на местното..

публикувано на 23.11.25 в 09:00

Облачността се разкъсва на места, топло в Югоизтока

Атмосферното налягане е по-ниско от средното за месеца и ще остане без съществена промяна. Днес в страната от северозапад ще навлиза студен въздух. Над повечето райони ще се задържи предимно облачно. На места в западната половина от страната с прекъсване ще вали дъжд, а през втората половина на деня и в Североизточна България.  Над Южна..

публикувано на 23.11.25 в 07:30

В Мамарчево започна изграждането на социален комплекс

В боляровското село Мамарчево започна изграждането на социален комплекс, в който жени с интелектуални проблеми  от цялата страна, ще бъдат настанени в среда, близка до семейната. Средствата за изграждането на жилищата са осигурени по плана за възстановяване и устойчивост.  Строителството на комплекса вече започна, като по план трябва да приключи до..

публикувано на 22.11.25 в 17:20