Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Проверка по сигнал – нормално ли е нов бойлер да капе?

| обновено на 05.07.23 в 14:26
Снимка: Йонка Кърчева

Слушател сигнализира за закупуване на нов бойлер, който при монтажа, започва да протича. Йонка Кърчева от Бургас се сдобива с уреда от специализиран магазин, но след това, се появяват проблеми. От клапана тече вода и не спира дори и след посещение на техник.

Според специализиран сайт за монтаж и ремонт на бойлери твърдят, че:

„Когато капе от клапана, обикновено има завишаване на нормалните стойности на налягането на водата във водосъдържателя. При някои марки и модели обемни електрически бойлери, теч от клапана е препоръчителен и се счита за част от нормалното функциониране. Това е описано подробно в инструкциите за ползване и монтаж.“

От сайта съветват да не се купуват и да не се използват такива бойлери.

Йонка Кърчева купува бойлера на 7 юни на името на фирма. След монтажа, обаче, забелязва проблем:

„От възвратния клапан непрекъснато изтичаше вода. Сигнализирахме в магазина, да го подменят, но те категорично ни отказаха. На 15 юни заявихме рекламация. Техникът дойде още на 12 юни, след което той записа в гаранционната карта, че е измерено входящо налягане от 6 бара и че не сме монтирали редуцир за намаляване на налягането. Ние купихме и монтирахме този редуцир, но това не реши проблема. На 16 юни същият техник, след час в помещението, заключи, че това е допустимо по ръководството за употреба, и си тръгна без да запише становището си в гаранционната карта. Касиерката е входирала рекламацията със задна дата – 10 юни, като така излиза, че са ни отговорили на рекламацията. От магазина не ни дадоха отговор. Имахме на два пъти уговорена среща с управителя, на която той не се появи, и ни казаха, че е заминал за чужбина. “

БНР-Бургас изпрати запитване към магазина, от където е закупен бойлера.

От там потвърдиха хронологията на закупуване, завеждане на рекламация и посещение на специалист на сервиза, като поясняват:

„Тъй като не е установена неизправност/несъответствие в уреда, т.е. уредът е технически изправен, а е установено налягане във водопроводната инсталация на клиента надвишаващо допустимото работно налягане на уреда съгласно Инструкцията за монтиране, ползване и обслужване, е следвало клиентът да заплати посещението, което не е поискано в израз на добра воля.“

Относно закупуването и монтирането на редуцир вентил, от фирмата пишат:

„При отклонение от нормалното водопроводно налягане – повишаване над 0,5 MPa, ангажимент на клиента е да осигури регулирането му в допустимата норма чрез монтиране на регулатор на налягане /редуцир вентил, понижаващ вентил/, с което да гарантира правилна работа, както на водопроводната инсталация в дома си, така и на уредите подвързани към нея.“

Според становището на управителя на магазина, клиентът е закупил и монтирал регулатора, но близо до бойлера, като така не изпълнява функцията, за която е предназначен:

„Следва да се има предвид, че електрическият битов водонагревател представлява затворен съд запълнен с вода от водопроводната инсталация. При загряване на водата, в следствие на физичните процеси, обемът на течността се разширява. Количеството гореща вода получена в следствие на топлинното разширение се изпуска/прокапва от предпазния клапан /това е неговата предпазна функция/, което прокапване съгласно изричното посочване в Инструкцията не е дефект, а нормална работа на предпазния клапан.“

Крайният отговор на управителя е, че продуктът, продаден на жената:

„Категорично съответства на изискуемите от нормативна база качества, тоест не е налично несъответствие и липсва основание за възстановяване на заплатената за уреда сума. Причините за проблема са обяснени на клиентката, но тъй като тя не е технически компетентна отказва да ги приеме и е проявила агресия към служител на фирмата. За случая са сезирани Прокуратурата и съответните органи. Подаден е сигнал на телефон 112. В първо РПУ се води преписка за наказателната отговорност на клиентката. Отделно от това ще предприемем мерки срещу подалата сигнала, освен по наказателен и по граждански ред.“


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Излезлите от употреба гуми разпалиха дискусия в Бургас

Държавата и бизнесът трябва да намерят гъвкави решения за справяне с проблема с излезлите от употреба автомобилни гуми, трупани на нерегламентирани сметища. Това коментираха участниците в кръгла маса по темата, която се проведе в Бургас. Срещата събра представители на различни институции, общинската администрация и бургаски депутати.  Идеята..

публикувано на 31.03.25 в 17:40

НОИ отчете увеличение на трудовите злополуки през 2024 г.

Увеличение на трудовите злополуки през 2024 г. в сравнение с предходната, отчита Националният осигурителен институт.  Подадените декларации за трудови злополуки са повече със 136, а общият брой приети трудови злополуки са повече със 114.  Смъртните случаи намаляват с една четвърт. Най-много са инцидентите с фатален край в строителството,..

публикувано на 31.03.25 в 17:30

Удължават до 1 май програмата за хуманитарна подкрепа на украинци

Националният оперативен щаб, ръководен от вицепремиера Атанас Зафиров, предлага на Министерския съвет удължаване на Програмата за хуманитарна подкрепа на разселените лица от Украйна с временна закрила с един месец – до 1 май 2025 г. През този период ще продължи предоставянето на хуманитарна помощ за нуждаещите се украински граждани, като условията ще..

публикувано на 31.03.25 в 15:30

Бургас ще празнува Цветница с пъстър парад на цветята, с много музика и танци (ПРОГРАМА)

Парад на цветята с над 800 деца и танцьори ще изпълни с много музика и настроение централните градски пространства, подарявайки на бургазлии истински пролетен празник на Цветница. С пъстри и цветни костюми в него ще се включат общо 28 фолклорни танцови състави от детски градини и училища, школи по хип-хоп, по акробатика, художествена гимнастика,..

публикувано на 31.03.25 в 14:30
снимката е илюстративна

Аграрната камара иска спешна среща с 3 министерства за кризата в напояването

Българската аграрна камара (БАК) изрази сериозна загриженост за осигуряването на вода за напояване през 2025 г. и настоя за незабавни мерки от страна на държавните институции. Камарата алармира, че недостатъчните водни ресурси, причинени от неправилното управление на язовирите, застрашават земеделското производство, поминъка на хиляди хора и..

публикувано на 31.03.25 в 13:30

НСИ започва ежегодното изследване на домакинските бюджети

Националният статистически институт стартира ежегодното Наблюдение на домакинските бюджети, което ще обхване 180 домакинства в област Бургас. Изследването се провежда от април до юни, като домакинствата участват три пъти в рамките на годината. Анкетьорите, които ще посетят избраните домакинства, ще се легитимират със служебна карта и писмо от..

публикувано на 31.03.25 в 12:30

До петък режат храсти по пътя Приморско и Китен

До 4 април, между 9:00 и 17:00 часа, движението по второкласния път Созопол - Царево в отсечката между Приморско и Китен ще се осъществява поетапно в една лента. Причината е премахване на крайпътна растителност, съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“. Шофьорите трябва да се движат с повишено внимание и съобразена скорост, като следват пътната..

публикувано на 31.03.25 в 07:30