Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Проверка по сигнал – нормално ли е нов бойлер да капе?

| обновено на 05.07.23 в 14:26
Снимка: Йонка Кърчева

Слушател сигнализира за закупуване на нов бойлер, който при монтажа, започва да протича. Йонка Кърчева от Бургас се сдобива с уреда от специализиран магазин, но след това, се появяват проблеми. От клапана тече вода и не спира дори и след посещение на техник.

Според специализиран сайт за монтаж и ремонт на бойлери твърдят, че:

„Когато капе от клапана, обикновено има завишаване на нормалните стойности на налягането на водата във водосъдържателя. При някои марки и модели обемни електрически бойлери, теч от клапана е препоръчителен и се счита за част от нормалното функциониране. Това е описано подробно в инструкциите за ползване и монтаж.“

От сайта съветват да не се купуват и да не се използват такива бойлери.

Йонка Кърчева купува бойлера на 7 юни на името на фирма. След монтажа, обаче, забелязва проблем:

„От възвратния клапан непрекъснато изтичаше вода. Сигнализирахме в магазина, да го подменят, но те категорично ни отказаха. На 15 юни заявихме рекламация. Техникът дойде още на 12 юни, след което той записа в гаранционната карта, че е измерено входящо налягане от 6 бара и че не сме монтирали редуцир за намаляване на налягането. Ние купихме и монтирахме този редуцир, но това не реши проблема. На 16 юни същият техник, след час в помещението, заключи, че това е допустимо по ръководството за употреба, и си тръгна без да запише становището си в гаранционната карта. Касиерката е входирала рекламацията със задна дата – 10 юни, като така излиза, че са ни отговорили на рекламацията. От магазина не ни дадоха отговор. Имахме на два пъти уговорена среща с управителя, на която той не се появи, и ни казаха, че е заминал за чужбина. “

БНР-Бургас изпрати запитване към магазина, от където е закупен бойлера.

От там потвърдиха хронологията на закупуване, завеждане на рекламация и посещение на специалист на сервиза, като поясняват:

„Тъй като не е установена неизправност/несъответствие в уреда, т.е. уредът е технически изправен, а е установено налягане във водопроводната инсталация на клиента надвишаващо допустимото работно налягане на уреда съгласно Инструкцията за монтиране, ползване и обслужване, е следвало клиентът да заплати посещението, което не е поискано в израз на добра воля.“

Относно закупуването и монтирането на редуцир вентил, от фирмата пишат:

„При отклонение от нормалното водопроводно налягане – повишаване над 0,5 MPa, ангажимент на клиента е да осигури регулирането му в допустимата норма чрез монтиране на регулатор на налягане /редуцир вентил, понижаващ вентил/, с което да гарантира правилна работа, както на водопроводната инсталация в дома си, така и на уредите подвързани към нея.“

Според становището на управителя на магазина, клиентът е закупил и монтирал регулатора, но близо до бойлера, като така не изпълнява функцията, за която е предназначен:

„Следва да се има предвид, че електрическият битов водонагревател представлява затворен съд запълнен с вода от водопроводната инсталация. При загряване на водата, в следствие на физичните процеси, обемът на течността се разширява. Количеството гореща вода получена в следствие на топлинното разширение се изпуска/прокапва от предпазния клапан /това е неговата предпазна функция/, което прокапване съгласно изричното посочване в Инструкцията не е дефект, а нормална работа на предпазния клапан.“

Крайният отговор на управителя е, че продуктът, продаден на жената:

„Категорично съответства на изискуемите от нормативна база качества, тоест не е налично несъответствие и липсва основание за възстановяване на заплатената за уреда сума. Причините за проблема са обяснени на клиентката, но тъй като тя не е технически компетентна отказва да ги приеме и е проявила агресия към служител на фирмата. За случая са сезирани Прокуратурата и съответните органи. Подаден е сигнал на телефон 112. В първо РПУ се води преписка за наказателната отговорност на клиентката. Отделно от това ще предприемем мерки срещу подалата сигнала, освен по наказателен и по граждански ред.“


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

В Царево връчиха първите награди "Строителен обект на Черноморието"

В Царево бяха връчени наградите в първото издание на конкурса "Строителен обект на Черноморието". Участват реализирани проекти у нас между 2020-2025г. Наградите са разпределени в няколко категории - "Жилищни сгради", "Спортни и развлекателни обекти, обекти  в социалната сфера, образованието и здравеопазването", "Инфраструктура и благоустройство" и други...

публикувано на 12.07.25 в 14:38

Владимир Крумов: Все по-често ще ползваме за оповестяване системата BG ALERT

Пожароопасният сезон настъпи доста по-рано тази година, коментира пред БНР Бургас областният управител Владимир Крумов:  "Повечето пожари са от човешка дейност, или счупени стъкла, които от високата температура се палят, също от изсъхналата трева-пали се като факла. Искам да благодаря на пожарникарите, на доброволците, на кметовете, които бяха на..

обновено на 12.07.25 в 14:09

Възстановено е движението южно от Бургас

Възстановено е движението по главен път  I-9 . По-рано в района на Крайморие движението бе затруднено заради катастрофа. В момента трафикът южно от Бургас е интензивен и натоварен.  

публикувано на 12.07.25 в 12:47

От днес: По-високи изисквания при обучението и изпитите за шофьорска книжка

От днес влизат в сила по-високи изисквания при обучението и изпитите за шофьорска книжка.  Всички автошколи трябва задължително да използват GPS приложение, през което ще може да се проследи целия процес. Дамян Войновски, бивш изпълнителен директор на Автомобилната администрация обясни: "Всеки курсист може да влезе в профила си в интернет и да види..

публикувано на 12.07.25 в 11:25

Населението на ЕС се увеличава, но на България намалява с над 8000 души

Населението на Европейския съюз се увеличава за четвърта поредна година основно заради миграцията му, но в България намалява с над 8000 души през последната година,  отчита Евростат. Населението на ЕС към 1-ви януари тази година е 450,4 млн. души или с над 1 млн. повече, отколкото през в началото на миналата година. В България към началото на 2025..

публикувано на 12.07.25 в 09:17

Опасност от пожари в област Бургас

И за днес е обявен висок пожарен индекс за област Бургас, съобщават от НИМХ. Възможни са много силни пожари с частично или пълно въвличане на дървесните корони. Поради повишения риск от възникване на пожари, регионалните инспекции по околната среда и водите (РИОСВ) и дирекциите на националните паркове са в готовност за прилагане на плановете за..

публикувано на 12.07.25 в 07:40

Лятната линия 17А свързва Меден рудник и Крайморие в почивните дни

През летните почивни дни жителите и гостите на Бургас могат да се възползват от новата автобусна линия 17А, която осигурява връзка между ж.к. „Меден рудник“ и кв. „Крайморие“. Линията ще се движи всяка събота и неделя. Новото разписание е съобразено с увеличения пътникопоток през сезона и улеснява достъпа до плажната зона на Крайморие. Актуална..

публикувано на 11.07.25 в 20:00