Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Проверка по сигнал – нормално ли е нов бойлер да капе?

| обновено на 05.07.23 в 14:26
Снимка: Йонка Кърчева

Слушател сигнализира за закупуване на нов бойлер, който при монтажа, започва да протича. Йонка Кърчева от Бургас се сдобива с уреда от специализиран магазин, но след това, се появяват проблеми. От клапана тече вода и не спира дори и след посещение на техник.

Според специализиран сайт за монтаж и ремонт на бойлери твърдят, че:

„Когато капе от клапана, обикновено има завишаване на нормалните стойности на налягането на водата във водосъдържателя. При някои марки и модели обемни електрически бойлери, теч от клапана е препоръчителен и се счита за част от нормалното функциониране. Това е описано подробно в инструкциите за ползване и монтаж.“

От сайта съветват да не се купуват и да не се използват такива бойлери.

Йонка Кърчева купува бойлера на 7 юни на името на фирма. След монтажа, обаче, забелязва проблем:

„От възвратния клапан непрекъснато изтичаше вода. Сигнализирахме в магазина, да го подменят, но те категорично ни отказаха. На 15 юни заявихме рекламация. Техникът дойде още на 12 юни, след което той записа в гаранционната карта, че е измерено входящо налягане от 6 бара и че не сме монтирали редуцир за намаляване на налягането. Ние купихме и монтирахме този редуцир, но това не реши проблема. На 16 юни същият техник, след час в помещението, заключи, че това е допустимо по ръководството за употреба, и си тръгна без да запише становището си в гаранционната карта. Касиерката е входирала рекламацията със задна дата – 10 юни, като така излиза, че са ни отговорили на рекламацията. От магазина не ни дадоха отговор. Имахме на два пъти уговорена среща с управителя, на която той не се появи, и ни казаха, че е заминал за чужбина. “

БНР-Бургас изпрати запитване към магазина, от където е закупен бойлера.

От там потвърдиха хронологията на закупуване, завеждане на рекламация и посещение на специалист на сервиза, като поясняват:

„Тъй като не е установена неизправност/несъответствие в уреда, т.е. уредът е технически изправен, а е установено налягане във водопроводната инсталация на клиента надвишаващо допустимото работно налягане на уреда съгласно Инструкцията за монтиране, ползване и обслужване, е следвало клиентът да заплати посещението, което не е поискано в израз на добра воля.“

Относно закупуването и монтирането на редуцир вентил, от фирмата пишат:

„При отклонение от нормалното водопроводно налягане – повишаване над 0,5 MPa, ангажимент на клиента е да осигури регулирането му в допустимата норма чрез монтиране на регулатор на налягане /редуцир вентил, понижаващ вентил/, с което да гарантира правилна работа, както на водопроводната инсталация в дома си, така и на уредите подвързани към нея.“

Според становището на управителя на магазина, клиентът е закупил и монтирал регулатора, но близо до бойлера, като така не изпълнява функцията, за която е предназначен:

„Следва да се има предвид, че електрическият битов водонагревател представлява затворен съд запълнен с вода от водопроводната инсталация. При загряване на водата, в следствие на физичните процеси, обемът на течността се разширява. Количеството гореща вода получена в следствие на топлинното разширение се изпуска/прокапва от предпазния клапан /това е неговата предпазна функция/, което прокапване съгласно изричното посочване в Инструкцията не е дефект, а нормална работа на предпазния клапан.“

Крайният отговор на управителя е, че продуктът, продаден на жената:

„Категорично съответства на изискуемите от нормативна база качества, тоест не е налично несъответствие и липсва основание за възстановяване на заплатената за уреда сума. Причините за проблема са обяснени на клиентката, но тъй като тя не е технически компетентна отказва да ги приеме и е проявила агресия към служител на фирмата. За случая са сезирани Прокуратурата и съответните органи. Подаден е сигнал на телефон 112. В първо РПУ се води преписка за наказателната отговорност на клиентката. Отделно от това ще предприемем мерки срещу подалата сигнала, освен по наказателен и по граждански ред.“


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Снимка на майка с балон райски газ активира Агенцията за закрила на детето

Държавната агенция за закрила на детето се сезира във връзка с публикации в социалните мрежи на снимка, на която по непотвърдена информация, родители употребяват т.нар. балони с райски газ в присъствието на бебето си.  Информация за случая е подадена през официалната интернет страница на агенцията, чрез опцията „Подай сигнал“. Агенцията е..

публикувано на 04.07.24 в 18:00

Въвеждат зелена вълна по бул. "Ал. Г. Коджакафалията" в Меден рудник

Въвежда се т. нар. "зелена вълна" по бул. "Александър Георгиев Коджакафалията" в ж.к. "Меден рудник". Целта е да се намалят транспортните задръствания и да се подобри пропускливостта на булеварда. От Общината обръщат внимание, че е въведена промяна на фазите на светофарно регулираните кръстовища. Водачите на моторни превозни средства и пешеходците да..

публикувано на 04.07.24 в 15:23

Окончателно: "Подпорната стена" на Шофьорския плаж е законно изградена

Скандалната "Подпорна стена", приличаща на хотел в местността "Алепу" на Шофьорския плаж край Созопол, е законно изградена. Това е окончателното решение на 5-членен състав на ВАС. Магистратите отмениха акта на служебния министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков от правителството на Гълъб Донев, с който отказа да съгласува..

публикувано на 04.07.24 в 14:35
Снимката е илюстративна

Над 150 коли ще участват в ретро парад в Бургас

XVII парад на класически автомобили и мотоциклети ще се проведе в Бургас. Над 150 колекционери от Бургас и страната ще се включат в него, каза за БНР Бургас Димо Джамбазов, председател на  Сдружение авто мото-клуб "Ретро".Събитието ще започне на 6 юли от 10 и ще продължи до 14 часа в отсечката от Пантеона към Флората. Ученици от гимназиите по..

обновено на 04.07.24 в 11:04

Община Бургас поиска воден спасител само за района на моста. Старши спасител: Неизпълнимо!

"Община Бургас е готова да плаща на воден спасител, който да следи само района на моста и е поискала осигуряването му." Това заяви директорът на дирекция „Управление при кризи, обществен ред и сигурност“ Веселин Василев в интервю за БНР Бургас, след като в края на юни двама души скочиха оттам и се удавиха. „Ние сме поискали съдействие..

публикувано на 04.07.24 в 09:29

Най-късно до 15 юли ще бъде въведено преференциално паркиране за хора с увреждания на Морска гара в Бургас

Най-късно до 15 юли 2024 г. ще влязат в сила новите правила, позволяващи преференциално паркиране на хора с увреждания на определените за това паркоместа на територията на пристанищен терминал Бургас-изток 1 в Зоната за обществен достъп в морския град, съобщиха за БНР Бургас от ДППИ.  Гости и граждани на града, притежаващи карти на ЕС за паркиране за..

публикувано на 03.07.24 в 17:01

В Лозенец ще изградят параклис на Св. Николай Чудотворец

Сливенският митрополит Арсений посети Лозенец. С ръководството на общината той е коментирал възможността  там да бъде поставен параклис, посветен на Св. Николай Чудотворец. Така светецът ще закриля рибарите, местните жители и гостите на общината и населеното място. На мястото, отредено за параклис беше прочетена молитва, а Дядо Арсений благослови..

публикувано на 03.07.24 в 14:48