Да бъде решен проблемът с почистването на неохраняемите плажове. За това сигнализира Министерството на туризма областният управител на Бургас Пламен Янев. Той предлага и част от ведомството да бъде преместено в морския град.
Заради дупка в закона, никой няма ангажимент да почиства неохраняемите плажове, посочва Пламен Янев. Преди години общините имаха вменена отговорност, заради която получават и 50% от всяка концесионна такса за ивиците.
"Областният управител не може да извършва почистване и поставяне на табели на неохраняемите плажове в общини, които получават процент от концесионна такса. А, реално, във всички крайморски общини се получава такава такса. Този въпрос трябва да бъде решен. Вариантите са няколко. Единият вариант е отново да бъдат върнати конкретни задължения на общините срещу получаването на тези такси. Другият вариант е тази такса, която получават общините, да бъде намалена и прехвърлена, евентуално, към областните управители и бъде променена точката в закона, която ни забранява тази дейност в общини, които получават концесионни такси", каза Янев.
Секторът на Министерството на туризма, който се занимава с контрола и концесиите на плажовете, е редно да се премести в Бургас, посочи областният управител. Така ще може да се реагира навреме на всички сигнали по плажовете, добави Янев.
Подробности можете да чуете в прикачения файл.
Общинският съвет в Поморие не прие докладната записка на кмета Иван Алексиев за съгласуване на проект за изменение на подробния устройствен план за пространството „Кораба“. Идеята е теренът да се раздели, за да се обособят зелени площи и детска площадка. Днес заседанието на местния парламент се проведе при кворум от 20 съветници, след като не успя..
Съгласуване на проект за изменение на подробния устройствен план за пространството, известно в Поморие като „Кораба“, е включено в сесията на местния парламент в морския град. Докладната записка е на кмета Иван Алексиев. Заседанието трябваше да се проведе в края на септември, но поради липса на кворум, то бе пренасрочено за днес от 10 часа...
Поради авария на промишления водопровод, който е в района на кръговото кръстовище на „Трапезица“ и ул."Одрин", е спряна промишлената вода в посока ул."Одрин". До отстраняването на аварията до утре,03.10.2024 г. в 17:00ч . няма да има вода, съобщават от ВиК Бургас.
Напредват дейностите по основния ремонт на пътя Царево-Лозенец през къмпингите „Арапя“ и „Оазис“, съобщиха от община Царево. Дейностите започнаха преди няколко седмици. Въведена е временна организация на движението по време на основния ремонт. Той ще се извършва на участъци и до началото на следващия летен сезон ще бъде завършен.
Кой е Ангел от Лозенец, който намери и върна изгубен плик с пари? 18-годишното момче извършва доброто дело на 30 септември. Парите се оказват месечното възнаграждение на жена от Банско, с която Ангел вече се познава. Днес кметовете на Царево Марин Киров и на Лозенец Женя Гандиева връчиха награди на младежа заради добрата му постъпка...
Ученици от 1 до 12 клас се включиха в първата инициатива по Националната кампания за превенция на насилието и злоупотребата с деца „Бъди смел, бъди добър!“ в община Болярово. Над 100 деца изписаха с тебешир мотото на кампанията и в един глас произнесоха „Ние сме смели и добри.“ Разпределени в 12 възрастови групи учениците пробягаха в..
226 493 лева достигна дарената сума за пострадалите жители на селата Воден и Крайново, съобщиха от Община Болярово. Средствата постъпват в обявената от нея банкова сметка. Предстои разпределението на сумата между останалите без домове жители на двете села при големите пожари през месец юли. Сега хората живеят във фургони и е планирано до идната 2025..
Кой е Ангел от Лозенец, който намери и върна изгубен плик с пари? 18-годишното момче извършва доброто дело на 30 септември. Парите се оказват..
Общинският съвет в Поморие не прие докладната записка на кмета Иван Алексиев за съгласуване на проект за изменение на подробния устройствен план за..
През тази седмица започват строителни дейности в Поморие. Основен ремонт ще има по ул. „Проф. Парашкев Стоянов“, на ул. „Манастирска“ -..