От ситуацията обаче най-потърпевши са пътниците. Подобен е случаят с Катя Тодорова, чиято почивка в Португалия завършва не в София .. а в Скопие. „Тръгна нормално със закъснение от 2-3 часа. Нашата изненада беше, когато мислейки, че вече наближаваме България, се оказа, че няма да можем да кацнем на летището в София, а в Скопие. Може би около 2 часа в Скопие нямахме никаква информация за това какво ще се случва, ще се нощува ли, ще се лети ли“, разказа тя. Впоследствие близо 300-та пътници са извозени да пренощуват с автобуси в хотел около северномакедонската столица. „Предприех да си търся по съдебен път някаква претенция от наша страна. В крайна сметка имах запазен хотел в София, защото пристигахме около 2 ч. през нощта. Използвах фирма, която се занимава, но до момента, наближава отново ноември, нямаме никакво обезщетение или информация какво се случва. Уведомена бях, че се водят дела, но изискват много време“, допълни тя.
Закъснението и отмяната на полети се отразява негативно и на туристическия бранш – както на хотелиерите, така и на туроператорите. Според тях, проблемът зачестява през последните години
„Нямаше го този проблем с национални превозвачи, но сега виждаме, че започва да се случва и с тях. За нискотарифните е разбираемо. При всички случаи трябва да се вземат някакви мерки. Специално при хотелиерите, ако полетът не кацне, този турист си губи нощувката. Да, но хотелиерът за това нещо. Има застраховки, не че няма. В много случаи обаче те падат. Или ангажиментът, който се свежда до авиокомпанията да предостави храна и хотел, добре, обаче туристът губи една нощувка от почивката си. Хотелът няма да му я възстанови, не е по вина на хотела“, коментира Евелина Пулева, заместник-председател на Бургаската регионална туристическа камара. Тя посочи като пример случай с нейна клиентка, която заради забавяне на полет към Лондон на британски превозвач, е изпуснала прекачване до Чикаго.
Засиленото търсене на пътувания след Ковид пандемията, най-вероятно доведе до проблема с полетите, коментира и Деница Колева, управител на туристическа агенция и заместник-председател на Бургаската регионална туристическа камара.
Според нея повечето нискотарифни авиокомпании нямат хора по места и затова пътниците трябва да реагират бързо при закъснение или отмяна на полет. Тя допълни, че ситуацията за бранша е сложна, а една от причините за това е, че законодателят прехвърля отговорността в тези ситуации към туроператора. „При отмяна или закъснение на полети, туроператорът е безсилен, но пътниците търсят решение от него. Има европейска директива, която е редно авиокомпаниите да спазват. 14 дни преди самото пътуване, превозвачът има право даже да анулира полет, но когато това се случи по-краткосрочно, тогава проблемът е сериозен и защото туроператорът се е обвързал с нощувки на мястото на дестинацията, на която трябва да отиде. Започва се една комуникация по електронни пощи. Туроператорът се явява посредник, макар и той да е организатор на самото пътуване, в един момент се оказва, че трябва сам да си реши въпросът с логистиката“, посочи Колева.
Преди дни, министърът на транспорта Георги Гвоздейков обясни пред "Нова телевизия", че оттук нататък ще се налагат глоби на превозвачите при случаи на отменени полети. Той призова и потърпевшите да търсят помощ директно от министерството.
„Черноморски път“ е веломаршрут, който група ентусиасти създават. От 2017 едноименното сдружение, вело клуб „Устрем“ и туристическото дружество „Родни Балкани“ търсят съмишленици на каузата-да бъде разработен маршрут за велосипеден и пешеходен туризъм по българското Черноморие. Голямата амбиция е продължението на маршрута в посока Румъния и..
Регионалните сдружения на зърнопроизводителите в страната провеждат днес заседания на управителните си съвети. Причината е неспазването на Споразумението , подписано през февруари между бранша и ресорните министерства във връзка с изплащането по втория транш на т.нар. „украинска помощ“. Председателят на Националната асоциация на..
Община Созопол получи част от остров Свети Иван от държавата за срок от 10 години. Изключени са само около 80-90 дка, които остават на Министерството на отбраната. Няма да избягаме от този наш ангажимент, но държавата трябваше до сега да направи нещо за развитието на туристическия му потенциал, коментира кметът Тихомир Янакиев:..
Все по-малко е търсенето на дърва за отопление в градски условия. Причината е, че голяма част от хората вече са се насочили към енергоспестяващи отоплителни уреди. Такава е равносметката за последните няколко години на търговци и собственици на складове за дървесина в града. Цената за тон е от 220 до 240 лева, а преди година е достигала до 350..
От асоциацията на зърнопроизводителите настояват за спешна среща с министрите на финансите и на земеделието. Те искат да се договори изплащането на средствата по т.нар. украинска помощ. Земеделците предупреждават, че забавянето на помощта ще ги изкара на улицата. Готовност за протести изразяват и от още няколко фермерски организации...
Министерският съвет прие отправеното от концесионера „БМФ Порт Бургас“ предложение за изменение на Договора за предоставяне на концесия върху пристанищен терминал Бургас-запад, сключен на 8 март 2013 г. С решението активи, които са публична държавна собственост, ще бъдат обявени за активи - частна държавна собственост и ще бъдат премахнати...
Община Созопол ще управлява Археологически резерват "Острови Св. Иван и Св. Петър“ за срок от 10 години. Решението за безвъзмездно му предоставяне е прието днес на заседание на Министерския съвет. Реална част, която получава морската община е 140 761 кв. м. Те са изключителна държавна собственост. Недвижимата културна ценността се предоставя на..
Община Созопол получи част от остров Свети Иван от държавата за срок от 10 години. Изключени са само около 80-90 дка, които остават на..
Община Созопол ще управлява Археологически резерват "Острови Св. Иван и Св. Петър“ за срок от 10 години. Решението за безвъзмездно му предоставяне е..
„Черноморски път“ е веломаршрут, който група ентусиасти създават. От 2017 едноименното сдружение, вело клуб „Устрем“ и туристическото дружество..