Създаването на фонд за летище "Бургас", с парите от който да се купят авиолинии, за да се осигури целогодишното му финансиране - предлага кметът на Поморие Иван Алексиев.
Според концепцията му бъдещото сдружение с нестопанска цел "Фонд за развитие на летище Бургас" ще бъде създадено от кметовете на 13 общини в област Бургас и ще получава средства от три източника: 13-те общини в област Бургас, Стара Загора, Ямбол и Сливен - за които туризмът също осигурява препитание; концесионерът Fraport AG Frankfurt Airport Services Worldwide и държавата. Според кмета така могат да се осигурят близо 1 милион лева, с които да се купуват авиолинии, за да може на летището да се изпълняват поне пет полета седмично.
"Искаме единствено и само тези пари да отиват за закупуване на авиолинии. Ние ще водим преговорите с авиопревозвачите и ние ще поставим условията на "Фрапорт" как да работи" - подчерта Алексиев.
Схемата за привличане на средства предвижда морските общини да дават по 2 лева на глава от населението годишно. Това по изчисления на Алексиев генерира 638 230 лева. Останалите общини във вътрешността на областта да осигуряват по 50 стотинки на човек годишно, което прави 70 хил. От Сливен, Ямбол и Стара Загора също ще се дават по 50 стотинки и ще осигурят още 196 хил., общо 904 581 лева. "Един полет е 200 хил. евро. С ресурса, който ние осигуряваме, подсигуряваме два полета - посочи Алексиев. - Два полета плюс трети, Лутън, стават три към момента."
От "Фрапорт" и държавата, в лицето на Министерството на туризма, може да се осигурят по още 200 хил. лева, съответно от летищните такси и от концесионната такса, смята кметът.
"50% от концесионната такса трябва да се връща в общината, където се намира обектът, който е даден на концесия. Летище Бургас е на територията на две общини - административните сгради са на територията на община Бургас, а пистите за кацане са на територията на община Поморие. Ние не искаме концесионната такса от община Поморие да влиза в нашия бюджет. Искаме държавата да отдели 200 хил. лева директно във фонда, като по този начин осигуряваме 200 хил. от "Фрапорт" и 200 хил. от държавата - 400 хил., (които са) 200 хил. евро - още един полет, станаха четири. Turkish Airlines имат огромното желание да стъпят на Летище Бургас. Чрез генералния консул на Турция да започнем преговори, за да може и Turkish Airlines да се базират тук. Стават пет авиокомпании, които могат да подсигурят полети в 7 дни от седмицата. Това е началото", изложи виждането си кметът Алексиев. Според него реално може да се осигурят пет полета на седмица.
Поморийският кмет вижда начело на сдружението бургаския си колега Димитър Николов. В него трябвало да може да участва и бизнесът с вноска от минимум 5000 лева.
Ако до края на март кметовете го учредят, през лятото може да има преговори с авиокомпаниите и на база сключените договори "от октомври месец могат да започнат зимни полети на Летище Бургас - минимум пет полета на седмица", очерта времевата рамка Алексиев.
"Искам чрез вас (медиите - бел. ред.) да пратя ясно послание до Варна: никой не иска да затваря Летище Варна, нкой не иска да пречи на развитието на Летище Варна и ние не искаме разваляне на концесионния договор с "Фрапорт", а искаме "Фрапорт" да работи така, както работи по другите летища", посочи Алексиев. Като пример за отлична работа на германския концесионер той посочи Анталия:
"Преди 10 години Летище Анталия беше неразпознаваемо и по-малко от Летище Бургас. Оператор там е "Фрапорт". В момента Летище Анталия е едно от най-големите турски летища и регионът Анталия създаде собствена авиокомпания".
Нито държавата, нито концесионерът са изразили мнение за предложението на този етап. По този повод Алексиев предупреди: "Ако държавата откаже да внесе тези пари, значи абдикира от проблема. Ако "Фрапорт" откаже, абдикира от проблема. А ако държавата абдикира, тогава това сдружение може да не генерира толкова приходи, за да осигури чартъри. Тогава ще поиска преразглеждане на договора".
Произведеният брутен вътрешен продукт (БВП) за област Бургас през 2023 г. възлиза на 8 458 млн. лв. по текущи цени и е с 14.4% по-голям в сравнение с 2022 година. Делът на БВП за област Бургас е 4.6% от общо произведения за страната, съобщават от Териториално статистическо бюро – Югоизток, клон Бургас. По БВП на човек от населението област..
Месец мина откакто България има ново редовно правителство. Все още то не е решило най-спешната и важна задача-да бъде одобрен държавният бюджет. Част от него трябва да бъдат и новите данъчни промени. Както вече е известно представянето му беше отложено със седмица. Ресторантьорите вече няколко месеца алармират, че скокът на данък добавена стойност..
Гражданският натиск срещу високите цени на храните трябва да продължи, докато правителството не осъществи обявените мерки след бойкота на хранителните вериги. Депутатите трябва да се заемат незабавно с проектозаконите за ограничаване на търговските надценки на основните хранителни стоки. За това призоваха обществените организации, които организираха..
Много от потребителите вероятно са забелязали, че през последните години опаковките на някои продукти стават все „по-широки“ за съдържанието в тях. Това обаче обикновено им прави впечатление едва когато отворят кутията и видят необичайно голямото празно пространство в нея, защото в магазина дори не са си помислили да погледнат посочения от производителя..
С близо 30 процента е спаднал оборотът на търговските вериги в деня на потребителския бойкот 13-и февруари в сравнение с ден по-рано. Данните обяви финансовият министър Теменужка Петкова след края на извънредното съвещание в Министерския съвет за цените на храните. "На 12 февруари 2025 година оборотите на големите вериги са били на стойност 27 300 000..
Министър-председателят Росен Желязков свика днес извънредно съвещание на правителството. Темата на срещата - цените на хранителните стоки. Като правителство няма да се увлечем от популизъм, но ще направим необходимото за нормалното функциониране на пазара. Това заяви премиерът Росен Желязков. Той посочи, че ще бъдат разгледани всички елементи по..
Картелно споразумение стои зад високите цени на основните хранителни продукти. Така коментираха някои бургазлии причината да се стигне до бойкот на големите търговски вериги. Днес обаче повечето хора подкрепиха протеста само символично, защото магазините в Бургас отново бяха пълни. Нищо необичайно не се случи днес в Бургас, въпреки призивите за..
Месец мина откакто България има ново редовно правителство. Все още то не е решило най-спешната и важна задача-да бъде одобрен държавният бюджет. Част от..
Много от потребителите вероятно са забелязали, че през последните години опаковките на някои продукти стават все „по-широки“ за съдържанието в тях. Това..
Произведеният брутен вътрешен продукт (БВП) за област Бургас през 2023 г. възлиза на 8 458 млн. лв. по текущи цени и е с 14.4% по-голям в сравнение с 2022..