Централната избирателна комисия показа хартиените бюлетини за вота на 9 юни.
Тази за избор на депутати е със зелени надписи и защитна линия на гърба в същия цвят, а тази за избор на евродепутати - със сини надписи и защитна линия.
Бюлетините са с дължина около половин метър и ще се сгъват по стандартния начин.
При гласуване с машина на началния екран ще се прави избор за кой от двата вота ще се гласува.
Ако се изберат и двата, първа ще се визуализира бюлетината за народни представители, а след нея и тази за избор на евродепутатите.
Двете бюлетини от машината ще са с различна дължина.
По-късата е тази от избора за евродепутати.
Регистрираните от ЦИК кандидати за евродепутати са 418, а за депутати в националния парламент ще се състезават 6114 души, сочат данните на Комисията.
Едновременно за двата вида избори са регистрирани 334-ма кандидати.
От ЦИК предупредиха, че софтуерът при гласуването с машина няма да позволява да се гласува с преференция, ако преди това не е избрана партия или коалиция.
Говорителят на Комисията Росица Матева обясни, че предстои и кампания за гласуването с хартиените бюлетини, за да са валидни те:
"Задължително при гласуването с хартиени бюлетини, преди да гласуват в кръгчето с преференциите, ако желаят да подкрепят определен избран от тях кандидат, трябва да се гласува в квадратчето с номера на партията или коалицията, която е издигнала този кандидат. Защото, ако се гласува само в кръгчетата, това прави гласът недействителен".
ЦИК реши, че за двата вида избори бюлетините ще са с надписи в различен цвят. Тези за народни представители ще са в зелено и на двете страни, тези за избор на евродепутати ще са със сини надписи. Разликата в цветовете на полиграфическата защита на двете бюлетини е изискване по Изборен кодекс, когато в един ден се провеждат два различни избора.
Заради приемането на еврото 31 декември 2025 г. и 2 януари 2026 г. да бъдат обявени еднократно за почивни дни. Това се предлага в доклад на министъра на финансите Теменужка Петкова в проект на решение на Министерския съвет, публикуван в Портала за обществени консултации. Причината е въвеждането на еврото като официална парична единица на Република..
"Създава се една бариера и дистанционното за нея е в ДАНС. Елиминира се целият процес, който е работил до момента за всеки инвеститор". Така Богдан Богданов, бивш министър на икономиката и настоящ депутат от ПП-ДБ, коментира промените, приетите на първо четене от НС, отнасящи се до условията за продажба на "Лукойл-Нефтохим" и свързаните с..
Законодателните промени, изискващи одобрение на ДАНС и МС при продажба на "Лукойл", е застраховка за България, настоя лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов в кулоарите на парламента. "Този проектозакон, ако стане факт, три пъти ще го кажа, ако решат собствениците на "Лукойл" да го продават, да може ДАНС и Министерския съвет да проверят купувача...
Парламентът обсъжда на първо четене проектозакон, ограничаващ продажбата на активите на "Лукойл" само на стратегически инвеститори. Законопроектът предвижда ключови механизми за контрол върху бъдеща продажба или отдаване на активите на "Лукойл" в България. Вносителите посочиха, че руската компания "Лукойл" е развила сериозна мрежа от..
Депутатите от "Демократична България" Ивайло Мирчев и Божидар Божанов обявиха, че депутати от "ДПС-Ново начало" са внесли извънредна поправка в законопроект, свързан с продажбата на "Лукойл Нефтохим Бургас". Това е станало непосредствено след края на работното време на деловодството на Народното събрание, а предложението е било обсъдено на извънредно..
Да се извърши пълна проверка на строителството в коритото на дере "Козлука" във вилно селище "Елените" поискаха на брифинг днес от „Възраждане“-Бургас. Депутатите Александър Койчев и Борис Аладжов ще изискат от МОСВ цялата документация, свързана със застрояването на речното корито. Вече е отправено питане до премиера Росен Желязков във..
От "Възраждане" настояват общинските и държавните власти да поемат отговорност за трагедията в "Елените". В позиция до медиите лидерът на партията Костадин Костадинов отбелязва, че по същата причина при голямото наводнение във Варна преди 11 години загинаха 13 души. А причината - посочва Костадинов - е, че се строи в отточни дерета и суходолини.