Дейностите по проекта за удълбочаване на акваторията в района на Пристанище Бургас се очаква да приключат до дни. Това е срокът за постигане на определена дълбочина, която ще позволи на големите кораби (контейнеровози) да маневрират. Изграждане на нова кейова стена за корабно място №28, на терминал Бургас - запад е друга част от дейностите по проекта.
Работи се по проектна дълбочина, необходима за газене на кораб от 15,5 м., с дължина между 260-280 метра и ширина на кораба до 32 метра. Това обясни по време на представянето на проект "Капитално драгиране – басейн между Терминал "Бургас – запад" и Терминал "Бургас – изток 2/2А" Ивайло Иванов, генерален директор на Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" (ДППИ).
"Срокът на приключва е по-кратък от предварително зададения от изпълнителя на проекта. Очакваме до края на юни месец да сме достигнали тази проектна дълбочина. Кам момента основната драга, която дълбае е с изключително голям капацитет, а към нея работят допълнително 5 или 6 баржи, транспортиращи драгажната маса.
Земната маса, която се изгребва от дъното се депонира на 20 мили навътре в морето. Контролът се извършва от "Ръководство на корабния трафик - Черно море". Там всеки един плавателен съд се проследява. Няколко институции следят процеса.
В момента се изгражда ново корабно място - №28. Това е поредно доказателство, че има добра симбиоза между държава и бизнес, което води до икономически ползи не само на региона, но и в страната.
Проектът е на стойност 70 млн., финансиран със средства на Европейския съюз от фонда за регионално развитие, чрез Програмата „Транспортна свързаност“ в периода 2021-2027 година.
По думите на Боряна Желева от Бургаската търговско-промишлена палата и от екипа на „Европа директно“:
"Този проект е важен за нас, важно е и защото имаме нужда регионът да се развива. Нашето пристанище е едно от ключовите обекти в Източна Европа, но и е с важно значение за икономиката ни".
Дейностите по проекта приключват следващата седмица, посочи зам.-министърът на транспорта и съобщенията Анна Михнева-Натова:
"С удълбочаването на Пристанище Бургас ще се даде възможност в пристанището да влизат големи кораби. Всяка една такава инвестиция води до повишаване на икономическото развитие и до откриване на нови работни места. С използването на морския транспорт се намаляват вредните емисии в околната среда.
Тя уточни и по кои нови проекти ще работи ресорното министерство:
"Един от интересните проекти е изграждане на зарядна инфраструктура за алтернативни горива в Пристанище Бургас, Пристанище Варна и всички речни пристанища".
Анна Михнева-Натова допълни, че са предвидени средства и за рехабилитация на вълнолома в Бургас.
Заплатите в Бургас се покачват, но остават под средното за страната: 2 048 лв. срещу 2 572 лв. за България. По този показател областта е на 11-о място. Най-висока средна работна заплата получават наетите в столицата - 3 489 лв., а най-ниското месечно заплащане е в областите Кюстендил - 1 779 лв., Смолян - 1 801 лв. и Видин - 1 818 лева...
Незрящите хора у нас ще се ориентират по специална матрица при въвеждането на еврото. Това обясни пред БНР Васил Долапчиев, председател на Съюза на слепите в България. Има разлика в размера на банкнотите в лева и евро и матрицата ще улеснява разпознаването им. Разработен е и макет с отвори на монетите. Разликата в дължините на някои от..
На работна среща в Малта са обсъдени основните приоритети в Програмата за морско дело и рибарство, която е за периода до 2027 година. Това каза за БНР Бургас изпълнителният директор на ИАРА д-р Николай Георгиев, след срещата в морската държава. Специален акцент в разговорите в Ла Валета, между зам.-министъра Стефан Бурджев и ресорният министър на..
Около половин милион туристи са посетили остров „Св. Анастасия“ за 11-те години от съществуването на комплекса там. На Успение Богородично островът празнува, както и храмът, разположен на късчето земя край Бургас. Поради силното вълнение на морето и вятъра, обаче, тържествената програма за днес е отменена, съобщиха във Фейсбук страницата си от..
Вероятност от фалити на малки бензиностанции поради липса на добавката биоетанол. Това прогнозира Росинка Бъчварова от сдружението на малките търговци на горива. От март месец тази година има задължителна директива, че бензина в Европейския съюз трябва да съдържа поне 10% от специфичната добавка. Тя се произвежда от житни култури, което е и една..
Четири организации през зимата призоваваха за бойкот на големите търговски вериги и настояваха за промени в ценообразуването, наличието на български продукти в търговските обекти и апелираха потребителите да избират малките квартални магазинчета.Сега управляващите предлагат промени от една страна - в закон, с който да се регулират българските..
100% от месото, млечните продукти, зеленчуците, предлагани в големите търговски вериги у нас да са българско производство. За това настояват производители. Асоциация "Обединени български животновъди“ ще защитава и искането си за таван на търговските надценки на всички храни. Към момента това не е залегнало в законопроекта за веригата на доставки..
Заплатите в Бургас се покачват, но остават под средното за страната: 2 048 лв. срещу 2 572 лв. за България. По този показател областта е на 11-о място...
Незрящите хора у нас ще се ориентират по специална матрица при въвеждането на еврото. Това обясни пред БНР Васил Долапчиев, председател на Съюза на..
На работна среща в Малта са обсъдени основните приоритети в Програмата за морско дело и рибарство, която е за периода до 2027 година. Това каза за БНР..