Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Най-често туристи сигнализират за некоректни агенции и неправилно описани хотели

Габриела Руменова
Снимка: Ирина Недева


Спорове свързани с туристически агенции за промяна на дата на пътуване или погрешно описание на хотел, са част от сигналите подадени до момента в платформата "Ние потребителите". Когато възникне несъответствие трябва да се направят компромиси и от двете страни, смята експертът Габриела Руменова.

Тя даде за пример случай с летовничка, която е била настанена в по-малка хотелска стая, а е заплатила за съвсем друга. Туристическата агенция е отказала да уважи претенцията на своя клиентка само защото не е сигнализирала веднага за откритите от нея нередности. 

"Търговците нямат право да ограничават дадени със закон права на потребителя и дори с въвеждането на свои правила да им вменяват задължения, които нямат по закон или противоречат със закона, както е в случая", посочи още тя.

14 дни е срокът, в който клиентите могат да предявят рекламация пред мястото за настаняване или туристическата агенция, ако има разминаване между предварително договорените услуги на база отправената оферта и реално получените срещу заплатената сума.

Когато търговецът предвижда непротиворечащи си със закона задължения за клиента му, трябва да постави аналогични и към себе си. Руменова даде пример със случай, в който хотел е записал, че при анулиране на резервацията 30 дни преди настаняването, гостите дължат 30% неустойка, но не е предвидил подобна от негова страна, ако той направи отказа. 

Още чуйте в звуковия файл:

По публикацията работи: Калина Енчева


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ
НАП в Бургас

НАП ще прави оценка на контролната си дейност

Националната агенция за приходите стартира проучване за оценка на контролната дейност на НАП. Съобщение с електронна препратка (линк) за попълване на анкетата ще бъде изпращано на дружества и физически лица, чиито проверки и/или ревизии са приключили през първото тримесечие на тази година. Проучването ще бъде провеждано периодично за всяко тримесечие...

публикувано на 02.07.25 в 12:30

Осигуриха допълнителни количества вода за поливни нужди в земеделието за юли

Дружеството „Напоителни системи“ ще осигури 10 млн. кубични метра вода повече за нуждите на земеделските производители през юли . Допълнителните количества бяха поискани от аграрния сектор и договорени на среща с тримата ресорни министри – на земеделието, на околната среда и на енергетиката. Инициативата за това бе на Българската аграрна..

обновено на 02.07.25 в 11:49
Слънчев бряг

Слънчев бряг на прицел от НАП, РЗИ, КЗП – проверяват туристическата услуга

Тече акция за цялостна проверка от Министерството на туризма на курортен комплекс Слънчев бряг. Съвместни екипи на Министерство на туризма, КЗП, Икономическа полиция, РЗИ, НАП и общината проверяват за цялостното предоставяне на туристическата услуга и спазване на всички наредби и закони. Междинни резултати от акцията ще бъдат предоставени днес по обед..

публикувано на 02.07.25 в 09:40
Снимката е илюстративна

Започва лятната контролна кампания на НАП по Черноморието

Националната агенция за приходите започна лятната си контролна кампания за спазване на данъчното и осигурително законодателство по българското Черноморие. Тази година служителите на НАП, заедно с представители на други институции ще следят и ще противодействат на опити за необосновано повишаване на цените на стоките и услугите. Основната цел..

публикувано на 01.07.25 в 18:30

Експерт прогнозира: Заплатите в ниската зона ще растат, до 15% тази година

Разрешителните, издавани от Агенцията по заетостта за работници от чужбина, растат ежегодно. Тази година се очаква да са 40 000 . Това съобщи пред БНР Николай Николов, член на Българска асоциация за управление на хора и на Българската конфедерация по заетостта. Има няколко основни направления, от които идват чуждестранните работници , в..

публикувано на 01.07.25 в 13:00

Морската вода около Маслен нос и ММЦ Приморско е най-чиста у нас

Над 40% от територията на община Приморско е в защитени зони. Това е основната причина за чистотата на морската вода в района. Отличното й качество се дължи още на липсата на индустриални предприятия, търговски и товарни кораби в района, както и на теченията н Черно море, които позволяват обновяването на водата и самопречистване, се посочва в..

обновено на 01.07.25 в 12:34

Нови цени на тока, природния газ и парното

От днес влизат в сила новите цени на тока за бита, природния газ, парното и топлата вода.  Комисията за енергийно и водно регулиране предвижда поскъпване средно за страната с по около 4 процента и половина за електро- и топлоенергията, но окончателното решение за цените ще бъде взето днес.  Още по време на общественото обсъждане на цените, преди..

публикувано на 01.07.25 в 08:52