Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

След катастрофата с дете:

Освежиха две от петте пешеходни пътеки и маркировка на пътя в с. Маринка

Част от пребоядисаната пътна маркировка по главния път в село Маринка.
Снимка: Иван Агафонов

Две от петте пешеходни пътеки и част от стрелките от маркировката по участъка от международен път I-9 в село Маринка са били освежени на 22 октомври, след шума, който се вдигна покрай катастрофата с дете на 5-ти същия месец. Това съобщи кметът му Иван Агафонов.

Блъснатият от джип на пешеходна пътека Георги оцеля и е с болезнени натъртвания по цялото тяло. По думите на кмета високият му ръст го е спасил от това да не бъде премазан, а изхвърлен върху капака на превозното средство при удара.

Жителите на Маринка в протестна готовност след катастрофа с дете на пешеходна пътека

„Те не бяха освежавани от доста време, това беше нещо, което трябваше да е свършено своевременно“, напомни Агафонов и подчерта, че „има още какво да се желае по маркировката“ и необходимите за обезопасяването на пътя мерки „не се изчерпват с това“.

След катастрофата кметът и повече от 100 жители на селото изпратиха писма до всички ангажирани с пътната безопасност институции. Вчера Агафонов ги аргументира лично пред Комисията по транспорт към Бургаския общински съвет.

Исканията се поставят не за първи път – международният път води към границата ни с Турция при Малко Търново и редовно по него минават много автомобили и натоварени камиони. В същото време, разрешената скорост е до 50 км/ч, а в участъците с пешеходни пътеки – 40 км/ч.

Това са „тежки камиони, които при максимално допустимата скорост от 50 км/ч. и изскачане на някое дете, много трудно биха спрели“ – подчерта кметът пред общинските съветници в комисията.

Селото поема и целия трафик за Южното Черноморие при катастрофа на созополския път или в „Меден рудник“.

„Приоритетното ни искане е намаляване на скоростта и мерки за спазването му, както и допълнителни пешеходни пътеки“, обобщи исканията той пред БНР Бургас, а пред съветниците каза:

„Проблемът в село Маринка е с високата скорост, с която преминаващите предимно транзитно автомобили се движат през него. Селото е с дължина 1 700 метра, в които има 5 пешеходни пътеки, 3 от които са на участък от 150 метра, а останалите две – в двата края на селото.
Исканията, които съм поставил, са съобразени с исканията на гражданите. Те са за допълнителни пешеходни пътеки, допълнителни гърбици, уширения на пътя при търговските обекти, камера за скорост или патрул периодично редовно да има там, светещи знаци и ограничаване като цяло на скоростта през селото“.

АПИ: Пешеходен светофар с бутон и уширения на пътя в Маринка е в разрез със Закона за движение по пътищата

Кметът на Маринка: Не знам дали има и 10% истина в писмото на АПИ

„През годините селото е дало две детски жертви на същия този път, точно на най-опасната част – там, където блъснаха сега детенцето на 5 октомври. Картинката беше много грозна и наистина ако не беше ръста на детето, буквално щеше да е прегазено“, каза още Агафонов.


Членовете на общинската Комисия по транспорт обсъждат казуса "Маринка" на заседанието си на 23 октомври.

Генералното решение е извеждането на трафика към границата от селото чрез изграждането на нов четирилентов път и прехвърлянето на потока от автомобили и камиони към него. Това обаче е план от 80-те години на миналия век и до днес не е реализиран. За да се намери решение, което може да бъде реализирано в обозримото бъдеще, Областното пътно управление свиква междуведомствена комисия.

Решението ѝ – за намаляване на максимално допустимата скорост с 10 км/ч. – обобщи началникът на отдел „Пътна безопасност“ Иван Гюлев:

„Съгласно решението на комисията, е прието (намаляване на скоростта от – бел. ред.) 40, където има гърбици, да бъде заменено с 30, а в началото на населеното място да се премахнат тези 50 (табелите, указващи максимално допустимата скорост сега – бел. ред.). Ние сме изготвили такъв проект, съгласуван е с „Пътна полиция“, съгласуван е и с АПИ. В началото на октомври проекта ни го върнаха, така че ние ще го реализираме, това е ангажимент на общината.

По отношение на маркировката – това е било ангажимент на Областно пътно управление, те са го изпълнили. Наш ангажимент е да подменим знаците съгласно новия проект“.

Според сайта на Община Бургас обаче участъкът от международния главен път е общинска публична собственост, а не държавна - обърна внимание общинският съветник Дилян Геопгиев и това изненада Гюлев. В този случай не АПИ, а общинският съвет би трябвало да започне процедурата, която да бъде съгласувана с АПИ. За да изясни този ключов въпрос, първото решение на комисията от заседанието бе да изиска от общинската администрация изясняване статута на пътя. С второто си решение комисията насочи писмата от Маринка към междуведомствената комисия.

Предстои ново разглеждане на исканията на следващо заседание на комисията.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Едва около половин милион лева е получила община Карнобат за проекти по Националната програма

Община Карнобат е финансово стабилна и започна годината със солиден финансов остатък, налични са около 20% от годишния ни бюджет, каза кметът Георги Димитров. Но на практика общината не работи. По Националната инвестиционна програма държавата е одобрила проекти за 14 млн. лв., а е изплатила под половин милион до момента.  "При нас има замразени..

публикувано на 05.02.25 в 13:09

В Ямбол започва кампанията „Да четем за България“

Регионалната библиотека „Георги Сава Раковски“ в Ямбол започва кампания  „Да четем за България“. Инициативата е по повод 147 години от  Освобождението на България и е посветена на Националния празник 3 март.  Инициативата е насочена към деца на възраст от 8 до 14 години, а какво трябва да направи всеки от участниците, обясни  Даниела Христова от..

публикувано на 05.02.25 в 08:40
снимката е илюстративна

Втора среща за подмяната на дървета в центъра на Поморие

Втора среща по намерението на община Поморие да подмени дървета в центъра на града предстои днес. Тя е от 18 часа залата на Народно читалище „Просвета 1888“.  Присъстващите на първата среща не одобриха идеята за премахване на 60 дървета Гинко Билоба, преместването им в Ахелой и замяната им с вечнозеления вид илекс. Посочената причина бе..

публикувано на 05.02.25 в 08:00

Шофьорите да се движат с повишено внимание по пътя Лозарево-Прилеп в област Бургас

От 12 ч. днес (5 февруари) се въвежда временна организация за безопасност на движението в две отсечки от пътя Лозарево–Прилеп поради преминаване на тежка механизация за ремонта на жп тунела и линията Карнобат–Синдел. Това съобщи Агенция „Пътна инфраструктура“. В тази връзка шофьорите трябва да се движат с повишено внимание и ограничение на скоростта..

публикувано на 05.02.25 в 07:40

Затварят пътя за село Бродилово поради полагане на асфалт

Община Царево съобщи, че общинският път на село Бродилово ще бъде временно затворен за извършване на основни пътни дейности. Ограничението на превозните средства ще бъде в сила от днес до 7 февруари, за времето между 09:00 и 17:00 часа всеки ден, за да се осигури безпрепятствено полагането на първия слой асфалт. Шофьорите и пешеходците трябва да..

публикувано на 05.02.25 в 07:20
архив 2024

Затварят за 2 седмици кръстовището на улиците "Сливница" и "Патриарх Евтимий"

Затваря се за движение на автомобили кръстовището на ул. „Сливница“ и ул. „Св. Патриарх Евтимий“ в Бургас. Причината е продължаващата подмяна на водопроводната и канализационната мрежа по ул. „Св. Патриарх Евтимий". Ограничението  ще е в сила от днес 05.02.2025 г. (сряда) до 18.02.2025 г. (вторник). Там ще бъде въведена а временна организация на..

публикувано на 05.02.25 в 06:40

Част от бургаската улица „Пробуда“ ще бъде затворена за 2 месеца

Във връзка с ремонтно-възстановителни дейности на битово-фекална канализация по ул. „Пробуда“, от 09:00 часа на 5 февруари се затваря за движение на МПС, за срок от 2 месеца, участъкът от ул. „Ивайло“ до ул. „Цар Калоян“. Шофьорите трябва да използват обходни маршрути.

публикувано на 05.02.25 в 06:20