Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

С вино, лавандула и сол Община Поморие промотира алтернативен туризъм в Лондон

| обновено на 07.11.24 в 12:08
5
Снимка: Министерство на туризма

Поморие е единствената община от Южното Черноморие, която участва в най-голямата туристическата борса в Европа World Travel Market в Лондон. 27 туристически фирми, сдружения и общини, сред тях и концесионерът на летище Бургас, се включват в изложението.

"Община Поморие представя своите възможности за алтернативни форми на туризъм като винен туризъм и балнео и СПА-туризъм", посочва Щерион Златаров, старши експерт "Туризъм" в морската община.

Винена дегустация, лавандула и сол, производство  на Музея на солта докосват посетителите на изложението до местните вкусове и аромати, добави Златаров. По думите му подобни изложения са ценни заради директната връзка с туроператори и хотелиери:

"Щандът ни е напълно конкурентен на това, което предлагат другите спрямо ресурсите, с които държавата ни разполага. Идеята е да се развива четирисезонен целогодишен туризъм."


44-тото издание на борсата българският щанд е разположен на над 300 кв. м. Тази година водещ акцент са възможностите за винен туризъм у нас, като са представени Североизточна България, Тракийската низина и Розовата долина, Южен Сакар, Долината на Струма, Западна и Централна Дунавска равнина с качествено типично за региона вино, поясняват от Министерството на туризма.

В рамките на световното туристическо изложение WTM в Лондон, министърът на туризма на България Евтим Милошев проведе срещи с европейски министри на туризма, обсъждайки нови възможности за сътрудничество и укрепване на туризма в региона. Основен акцент бе поставен върху създаването на общ туристически продукт – „Бранд Балкани“, и подобряването на въздушната свързаност между балканските столици. Министър Милошев се срещна с колегите си от Италия Даниела Сантанке, Гърция Олга Кефалояни, Сърбия Хюсеин Мемич, Хърватия Тончи Главина и Черна гора Симонида Кордич, както и със заместник-министъра на туризма на Турция Надир Алпаслан.

Министерството на туризма и National Geographic обявиха съвместна рекламна кампания, насочена към представянето на страната ни като атрактивна дестинация за винен, гастрономически и MICE туризъм. В рамките на кампанията, екипът на National Geographic Creativeworks ще посети България, за да заснеме вдъхновяващи рекламни видеоклипове, които ще бъдат излъчвани по National Geographic и 24 Kitchen в Европа. Рекламните клипове ще стартират на пет ключови пазара — Великобритания, Германия, Испания, Полша и Франция, като допълнително съдържание ще се излъчва в Нидерландия, Сърбия, Словения и Хърватия. Кампанията включва над 2 430 излъчвания на рекламни клипове и ще обхване широк набор от формати в телевизионния и дигитален спектър.


 Всяка година лондонското изложение се посещава от около 43 000 души, а изложителите са близо 5000.

Повече чуйте в звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.

Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ

Половин милион туристи са посетили остров "Св. Анастасия" за последните 11 години

Около половин милион туристи са посетили остров „Св. Анастасия“ за 11-те години от съществуването на комплекса там. На Успение Богородично островът празнува, както и храмът, разположен на късчето земя край Бургас. Поради силното вълнение на морето и вятъра, обаче, тържествената програма за днес е отменена, съобщиха във Фейсбук страницата си от..

публикувано на 15.08.25 в 10:00

Експерт: Цените на бензина остават сравнително ниски, въпреки липсата на биоетанол

Вероятност от фалити на малки бензиностанции поради липса на добавката биоетанол. Това прогнозира Росинка Бъчварова от сдружението на малките търговци на горива. От март месец тази година има задължителна директива, че бензина в Европейския съюз трябва да съдържа поне 10% от специфичната добавка. Тя се произвежда от житни култури, което е и една..

публикувано на 13.08.25 в 13:31

Андрей Велчев: Магазин за хората - прекрасна мярка, ако бъде ефективно употребена

Четири организации през зимата призоваваха за бойкот на големите търговски вериги и настояваха за промени в ценообразуването, наличието на български продукти в търговските обекти и апелираха потребителите да избират малките квартални магазинчета.Сега управляващите предлагат промени от една страна - в закон, с който да се регулират българските..

публикувано на 12.08.25 в 14:00
Архив

Бойко Синапов: Таван на надценката за всички храни, внос - само при нужда

100% от месото, млечните продукти, зеленчуците, предлагани в големите търговски вериги у нас да са българско производство. За това настояват производители. Асоциация "Обединени български животновъди“ ще защитава и искането си за таван на търговските надценки на всички храни. Към момента това не е залегнало в законопроекта за веригата на доставки..

публикувано на 11.08.25 в 08:20

Тройно се вдига началната цена за обезщетение при отчуждаване на земеделски земи

Тройно се вдига началната цена за обезщетение при отчуждаване на земеделски земи. Новите цени са определени с министерско постановление за промени в наредбата за реда за определяне на цени на частни имоти, които държавата иска за свои нужди. С промените в наредбата на практика, при отчуждаване от страна на държавата на определен имот, който е..

публикувано на 10.08.25 в 11:30

Ново изчисление на таксата за битови отпадъци в Ямбол

От 1 януари догодина в Ямбол таксата за битови отпадъци ще се определя според броя на реалните ползватели на имота, съобщиха от общината.  Промяната е в изпълнение на изискванията на Закона за местните данъци и такси и цели по-справедливо разпределение на разходите за услугата.  Досега таксата  се изчисляваше като промил върху данъчната оценка на..

публикувано на 10.08.25 в 08:24

Община Камено става част от стратегическата визия за туризма

Община Камено е включена в стратегическата визия на Министерството на туризма за развитие на Южното Черноморие като туристическа дестинация с акцент върху културното наследство. Това стана ясно при посещението на министъра на туризма Мирослав Боршош в района, където той разгледа средновековния град Русокастро – обект с национално значение. Започна..

публикувано на 07.08.25 в 14:30