Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

С вино, лавандула и сол Община Поморие промотира алтернативен туризъм в Лондон

| обновено на 07.11.24 в 12:08
5
Снимка: Министерство на туризма

Поморие е единствената община от Южното Черноморие, която участва в най-голямата туристическата борса в Европа World Travel Market в Лондон. 27 туристически фирми, сдружения и общини, сред тях и концесионерът на летище Бургас, се включват в изложението.

"Община Поморие представя своите възможности за алтернативни форми на туризъм като винен туризъм и балнео и СПА-туризъм", посочва Щерион Златаров, старши експерт "Туризъм" в морската община.

Винена дегустация, лавандула и сол, производство  на Музея на солта докосват посетителите на изложението до местните вкусове и аромати, добави Златаров. По думите му подобни изложения са ценни заради директната връзка с туроператори и хотелиери:

"Щандът ни е напълно конкурентен на това, което предлагат другите спрямо ресурсите, с които държавата ни разполага. Идеята е да се развива четирисезонен целогодишен туризъм."


44-тото издание на борсата българският щанд е разположен на над 300 кв. м. Тази година водещ акцент са възможностите за винен туризъм у нас, като са представени Североизточна България, Тракийската низина и Розовата долина, Южен Сакар, Долината на Струма, Западна и Централна Дунавска равнина с качествено типично за региона вино, поясняват от Министерството на туризма.

В рамките на световното туристическо изложение WTM в Лондон, министърът на туризма на България Евтим Милошев проведе срещи с европейски министри на туризма, обсъждайки нови възможности за сътрудничество и укрепване на туризма в региона. Основен акцент бе поставен върху създаването на общ туристически продукт – „Бранд Балкани“, и подобряването на въздушната свързаност между балканските столици. Министър Милошев се срещна с колегите си от Италия Даниела Сантанке, Гърция Олга Кефалояни, Сърбия Хюсеин Мемич, Хърватия Тончи Главина и Черна гора Симонида Кордич, както и със заместник-министъра на туризма на Турция Надир Алпаслан.

Министерството на туризма и National Geographic обявиха съвместна рекламна кампания, насочена към представянето на страната ни като атрактивна дестинация за винен, гастрономически и MICE туризъм. В рамките на кампанията, екипът на National Geographic Creativeworks ще посети България, за да заснеме вдъхновяващи рекламни видеоклипове, които ще бъдат излъчвани по National Geographic и 24 Kitchen в Европа. Рекламните клипове ще стартират на пет ключови пазара — Великобритания, Германия, Испания, Полша и Франция, като допълнително съдържание ще се излъчва в Нидерландия, Сърбия, Словения и Хърватия. Кампанията включва над 2 430 излъчвания на рекламни клипове и ще обхване широк набор от формати в телевизионния и дигитален спектър.


 Всяка година лондонското изложение се посещава от около 43 000 души, а изложителите са близо 5000.

Повече чуйте в звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.

Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ

Рибарското пристанище в Поморие и лодкостоянката в Ахелой спечелиха финансиране

Два проекта на Община Поморие спечелиха финансиране по Програмата за морско дело, рибарство и аквакултури 2021-2027 г. Проектите ще допринесат за подобряване на инфраструктурата на Рибарско пристанище Поморие и на лодкостоянката в Ахелой. Дейностите в Поморие включват позициониране на плаващ вълнолом при входа на пристанището, както и на нов плаващ..

публикувано на 28.07.25 в 13:30

Модернизират с 3 млн. лева рибарското пристанище в Царево по европроект

Община Царево ще получи финансиране от над 3 млн. лв. за модернизация на рибарското пристанище в града. Проектът беше разработен в началото на т. г. и включва изграждане на нови бетонови настилки, повдигане на нива, хале за ремонт на лодки с оборудване и постройка за съхранение на рибарски инвентар. Важна придобивка ще бъде и модулната станция..

публикувано на 28.07.25 в 08:17

КНСБ: С 10% да се увеличат разходите за заплати в бюджетния сектор през 2026 г

С 10 процентни пункта да се увеличат разходите за заплати през 2026 година в бюджетния сектор. За това ще настояват от КНСБ. Само през първото тримесечие на годината ръстът на възнагражденията в частния сектор изпреварва с 12 процента този в обществения. От синдиката настояват правителството да предприеме действия за транспонирането на две ключови за..

публикувано на 27.07.25 в 12:30

Спазват ли работодателите изискванията за работа при високи температури

20 сигнала за нарушения на разпоредбите за безопасност и здраве при работа при високи температури са постъпили от началото на юни  в „Главна инспекция по труда". Само два от тях са за работа на открито.  Сред най-често установените нарушения са повредени или липсващи охлаждащи средства в помещенията, или инсталираните такива не могат да..

публикувано на 27.07.25 в 10:00

Повечето зеленчуци поевтиняват на борсите тази седмица

Повечето зеленчуци продължават да поевтиняват по тържищата, сочат данните на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата (ДКСБТ), предаде БТА.  Индексът на тържищните цени (ИТЦ), който отразява движението на цените на хранителните стоки на едро в България, обаче се покачва, макар и минимално. Тази седмица той се повиши с 0,86 процента до 2,204..

публикувано на 27.07.25 в 09:30

Комисията по туризъм обсъди предизвикателствата пред сезона на изнесено заседание в Созопол

Транспортната свързаност и достъпност, както и чистотата са двата ключови фактора за успеха на туризма. Това заяви в Созопол на изнесено заседание на парламентарната Комисия по туризъм ресорният министър Мирослав Боршош. Темата е: „Предизвикателства и ключови фактори,  определящи туристически сезон „Лято 2025 - Южно Черноморие“. В заседанието..

публикувано на 26.07.25 в 18:11

Община Царево отчита ръст в продажбата на ваканционни имоти

Община Царево отчита ръст в приходите от продажбата на ваканционни имоти от 15%. Кметът Марин Киров обясни, че купувачите са предимно  българи: „Ние сме ориентирани към българския пазар, тъй като развиваме Царево като повече от дестинация за море. Гостоприемни сме към всички туристи, но основен акцент са ни хората с имоти тук. Не е случайно, че..

обновено на 26.07.25 в 18:02