Платеното паркиране в града е една от най-горещите и спорни теми в Бургас, тя винаги буди дебати и много коментари. И това се отнася както за цената, така и за самото зониране. Миналата година имаше нови предложения за изменения на зоните и въвеждането на червена, но до обособяването й така и не се стигна. Паркирането беше завишено от 1 лев на 1.30 лева. Сега общинската администрация предлага ново увеличение. Един час престой ще стане 2 лева. Целта е да се намалят автомобилите в централна градска част.
Предложението няма да бъде подкрепено от групата на БСП, категоричен и лаконичен беше общинският съветник Чанко Мирчев:
"Нашата позиция на групата общински съветници винаги е била против увеличението на зоната. Винаги сме защитавали тази позиция. Не считам, че ще има ефект, затова и не я подкрепяме."
Против са и от групата на СЕК , обясни Иван Иванов:
"Няма да подкрепим това предложение. Само преди една година беше увеличена синята зона от 1 лев на 1.30 лева. Смятаме, че увеличението ще напълни общинската хазна. За да се осигурят повече паркоместа, трябва да се направи или почасово паркиране в ЦГЧ и то само в определени райони до два или до три часа, или да се спре изцяло движението в центъра. Увеличението от два лева, не мисля, че ще постигне този резултат, който са си поставили Общината.
И общинският съветник от "Възраждане" Виолета Диянова не одобрява поскъпването:
"Увеличението не решава въпроса както на живущите, така и на хората, които идват в центъра, те така или иначе няма къде да паркират. Решението от една страна е увеличение на броя на паркингите, изграждането на нови такива и създаването на буферни. От друга страна е повишаване на ефективността на градския транспорт. Аз съм негов ползвател. Това, което установявам, е, че той може да е бърз, но изключително много се чака. В пиковите часове големите автобуси са претъпкани."
ПОВЕЧЕ В ЗВУКОВИЯ ФАЙЛ
Евелина Михалева от групата на ГЕРБ в общинския съвет и председател на комисията по транспорт гостува в предаването "Булевард Демокрация".
Относно ефекта от увеличението на платеното паркиране тя обясни:
"Проблеми с паркирането има в цял свят и нито един голям град не ги е решил изцяло.Трафикът се увеличава не само в България, не само в Бургас, а навсякъде. Хората ползват постоянно леките си коли. Не мисля, че ще се реши генерално проблема с паркирането. Но ще накара хората да се замислят, дали да останат три часа, или четири. Освен това увеличение, ние искаме централна градска част, един заключен център, който в комисията по транспорт нарекохме червената зона, да бъде с ограничение на часовете за паркиране и те да не са повече от три часа."
До реализацията на тази идея не се е стигнало, тъй като в настоящия момент текат ремонтни дейности на много места в рамките на синята зона и това би създало проблеми на живущите в този периметър. Като завършат ремонтите ще влезе още една територия в синя зона, уточни Михалева и допълни, че граждани постоянно изпращат молби за увеличение на платените места.
Председателят на транспортната комисия заяви, че възможностите за изграждането на нови паркинги са ограничени. Една от причините е, че градът е заобиколен от вода и има много подпочвени води. Друга е, че гражданите не са готови да приемат етажните паркинги, поясни тя:
"Търсят се много варианти, единият, който мисля, че ще стане, е на " Мария Луиза". Г-н Николов е пред сключване договор с НКЖИ, ще помогнем на хората от "Възраждане", защото там е най-големият проблем. Главният архитект вече прави проекти и за надграждане на паркинга на "Гурко".
Под съществуващия паркинг не може да се копае, защото има бомбоубежища, поясни председателят на транспортната комисия.
На едно от заседанията на комисията ученици настояха за повече автобусите в пиковите часове, защото са препълнени след края на учебните часове. Михалева съобщи, че с гимназисти са посетили "Бургасбус" и от началото на годината са пуснати повече коли на градския транспорт.
ПОВЕЧЕ В ЗВУКОВИЯ ФАЙЛ:От началото на октомври Националната агенция за приходите въведе нова функционалност в електронната услуга за подаване на справки-декларации по ДДС. Тя позволява на фирмите и лицата, които не са извършвали дейност през съответния данъчен период, да посочат само периода без търговска активност, без да генерират празни файлове. След въвеждане на..
ВиК-Бургас излизат с позиция заради появили се в медийното пространство твърдения, че лошо проектиран ВиК ремонт е причина за настъпилото бедствено положение в Царево. Доизграждането на канализационната мрежа в Царево на територията на кв. „Мандрата", кв. „Белият бряг“ е заложено в рамките на инвестиционен проект във фаза идеен проект, изготвен..
Община Ямбол отправя покана към инвеститори и граждани да се включат в предстоящите търгове за продажба на няколко изключително атрактивни общински имота. Те ще се проведат на 14 октомври, а тръжната документация се предлага в Центъра за административно обслужване в сградата на Общинска администрация на Община Ямбол на ул. „Г.С. Раковски” № 7 до 17:30..
Без съгласие по размера на минималната работна заплата за догодина приключи заседанието на Националния съвет за тристранно сътрудничество. Проектът на правителствено постановление предвижда от 1-ви януари догодина тя да стане 1213 лева или 620,20 евро, вместо досегашните 1077 лева. Асоциацията на индустриалния капитал и Българската стопанска камара..
Националният съвет за тристранно сътрудничество ще обсъди новия размер на минималната работна заплата за 2026-а година. Проектът на правителствено постановление предвижда от 1-и януари догодина тя да стане 1213 лева или 620 евро и 20 евроцента вместо досегашните 1077 лева. Кабинетът предвижда минималната заплата да се увеличи със 136 лева или с малко..
Камарата на частните съдебни изпълнители планира да създаде специална интернет платформа за популяризиране на финансовата култура и отговорното управление на личните финанси. Тя ще е насочена към млади хора между 15 и 30 години. Предвижда се тя да е разработена изцяло от български екип като своеобразна превенция на ранната и необмислена задлъжнялост...
Министерството на земеделието и храните стартира прием на заявления за подпомагане по интервенция „Сътрудничество за къси вериги на доставка“ от Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони 2023-2027 г. Бюджетът по интервенцията е 9,5 млн. евро, а максималният размер на разходите за един проект е до 300 000 евро. Целта на..
Националният съвет за тристранно сътрудничество ще обсъди новия размер на минималната работна заплата за 2026-а година. Проектът на правителствено..
Без съгласие по размера на минималната работна заплата за догодина приключи заседанието на Националния съвет за тристранно сътрудничество. Проектът на..
Община Ямбол отправя покана към инвеститори и граждани да се включат в предстоящите търгове за продажба на няколко изключително атрактивни общински имота...