В Експозиционен център „Флора“ се проведе второто издание на международния форум „Големи инфраструктурни проекти за една обединена Европа“. Събитието бе организирано от Конфиндустрия България в партньорство с Община Бургас, и събра представители на бизнеса, академичните среди и неправителствения сектор от България и Италия.
Основна тема на дискусиите беше транснационалният интермодален проект между Италия и България, който цели изграждането на мулти хъб - логистична платформа с основни терминали в Пловдив, Бургас и София. Проектът има за цел да позиционира България като стратегически транзитен център между Европа и Азия, улеснявайки международния търговски обмен и подобрявайки интеграцията в европейските транспортни коридори
Форумът бе открит от Роберто Санторели, председател на Конфиндустрия България, който заяви:
„Организираме този форум, за да можем да представим проект, който свързва транспорта на стоки от България до Италия с големи логистични центрове. Идеята е да се намали полззването на камиони в транспортирането на стоки, а да се наблегне на железопътен транспорт. Така ние ще ползваме пристанище Бургас като център, в който пристигат контейнерите, и от тук с влакове ще отиват до интермодален център в София“.
Главният архитект на Община Бургас Тихомир Райчев представи значимите инфраструктурни проекти на общината, свързани с транспортната свързаност, а управителят на Индустриален и логистичен парк Петър Иванов акцентира на готовността на бургаските индустриални зони да отговорят на високите изисквания на инвеститорите.
Това е една изключително важна инициатива, която ние като Министерство на транспорта не само подкрепяме, но и насърчаваме, каза заместник-министъра Димитър Недялков, и добави:
„Чрез този проект очакваме да се подобри логистичният капацитет на страната ни по море. Положително оценяваме възможността за съвместна реализация с италианските партньори за изграждане на интермодален хъб с центрове в Бургас, Пловдив и София".
Реализацията на подобен проект в Бургас би довело до увеличение на товарооборота в пристанището, като част от товарите превозвани с камиони ще бъде пренасочен за превоз към морски/речен или ж.п. транспорт. Подобрената инфраструктура ще даде възможност за намаляване на логистичните разходи на фирмите, използващи пристанището, обясни директорът на „Пристанище Бургас” Янко Мелконян.
С реализирането на проекта се очаква да се намалят логистичните разходи за бизнеса и ще се постигне децентрализация на трафика, като ще подобри свързаността между вътрешността на България и черноморските пристанища, добавиха организаторите.
ПОВЕЧЕ В ЗВУКОВИЯ ФАЙЛ:
Заплатите в Бургас се покачват, но остават под средното за страната: 2 048 лв. срещу 2 572 лв. за България. По този показател областта е на 11-о място. Най-висока средна работна заплата получават наетите в столицата - 3 489 лв., а най-ниското месечно заплащане е в областите Кюстендил - 1 779 лв., Смолян - 1 801 лв. и Видин - 1 818 лева...
Незрящите хора у нас ще се ориентират по специална матрица при въвеждането на еврото. Това обясни пред БНР Васил Долапчиев, председател на Съюза на слепите в България. Има разлика в размера на банкнотите в лева и евро и матрицата ще улеснява разпознаването им. Разработен е и макет с отвори на монетите. Разликата в дължините на някои от..
На работна среща в Малта са обсъдени основните приоритети в Програмата за морско дело и рибарство, която е за периода до 2027 година. Това каза за БНР Бургас изпълнителният директор на ИАРА д-р Николай Георгиев, след срещата в морската държава. Специален акцент в разговорите в Ла Валета, между зам.-министъра Стефан Бурджев и ресорният министър на..
Около половин милион туристи са посетили остров „Св. Анастасия“ за 11-те години от съществуването на комплекса там. На Успение Богородично островът празнува, както и храмът, разположен на късчето земя край Бургас. Поради силното вълнение на морето и вятъра, обаче, тържествената програма за днес е отменена, съобщиха във Фейсбук страницата си от..
Вероятност от фалити на малки бензиностанции поради липса на добавката биоетанол. Това прогнозира Росинка Бъчварова от сдружението на малките търговци на горива. От март месец тази година има задължителна директива, че бензина в Европейския съюз трябва да съдържа поне 10% от специфичната добавка. Тя се произвежда от житни култури, което е и една..
Четири организации през зимата призоваваха за бойкот на големите търговски вериги и настояваха за промени в ценообразуването, наличието на български продукти в търговските обекти и апелираха потребителите да избират малките квартални магазинчета.Сега управляващите предлагат промени от една страна - в закон, с който да се регулират българските..
100% от месото, млечните продукти, зеленчуците, предлагани в големите търговски вериги у нас да са българско производство. За това настояват производители. Асоциация "Обединени български животновъди“ ще защитава и искането си за таван на търговските надценки на всички храни. Към момента това не е залегнало в законопроекта за веригата на доставки..
Заплатите в Бургас се покачват, но остават под средното за страната: 2 048 лв. срещу 2 572 лв. за България. По този показател областта е на 11-о място...
Незрящите хора у нас ще се ориентират по специална матрица при въвеждането на еврото. Това обясни пред БНР Васил Долапчиев, председател на Съюза на..