Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Туристическият бранш подкрепя идеята за фонд, който да налага единен бранд на България

Снимка: Министерство на туризма

Правителството ще подготви Закон за учредяване на Национален фонд "България днес и утре". Новата структура ще координира стратегическия процес по изграждане и налагане на единен бранд на България в международен план. Това стана ясно от приетата законодателна програма на правителството до края на годината. 
Фондът ще бъде юридическо, бюджетно и организационно ядро, което ще обедини усилията на различни институции - министерствата на туризма, културата, икономиката, външните работи, образованието, в рамките на обща стратегия. Отчита се, че в момента комуникацията на България пред света е разпокъсана, с дублиране на дейности и разнопосочни послания. Това ограничава възможностите за пълноценно използване на потенциала на страната в сфери като туризма, културата, науката, инвестициите и спорта.

От възникването на частен сектор в туризма въпросът за маркетинга и конкретно изграждането на разпознаваем позитивен образ на страната е постоянно присъстваща тема на дискусии, полемики и обект на критики. Централният въпрос остава непроменен - колко средства отиват за качествена реклама и достатъчно ефективно ли достигат те целевите аудитории.

Идеята за създаване на централизирана структура, която да координира стратегическия процес по изграждане и налагане на единен бранд на България, не е нова и получава подкрепа от представителите на туристическия бранш. Те обаче не са запознати с конкретиката.

Даниела Стоева от Асоциацията на българските туроператори и турагенти е категорична, че "националният маркетинг трябва да стане национална кауза". Според нея правилната посока е да имаме единна национална организация за маркетинг на България.

Националният борд по туризъм от години настоява за създаването на национален бранд. Неговият изпълнителен директор Полина Карастоянова също отрече да познава повече детайли, свързани с новия фонд.

Иван Грошев от Асоциацията на агенциите за входящ туризъм има позитивни очаквания. 

България разполага с едва 19 млн. лв. за туристическа реклама за тази година. Те са значително по-малко в сравнение със съседни страни, които инвестират многократно повече в целенасочена промоция. Недостигът на средства е проблем, за който туристическият сектор алармира от години.

Освен от повече пари за реклама, има нужда и от осъвременяване на логото на България. Зад всичко това обаче трябва да има ясна визия за бранда на страната като туристическа дестинация, отбелязват още от туристическия бранш.

Цялата тема на Мила Младенова в предаването "Преди всички" чуйте в звуковия файл. 

По публикацията работи: Анастасия Крушева

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините в развитие можете да следите и в нашата Facebook страница, както и в Twitter. Последвайте ни и в Instagram и YouTube за различния поглед на събитията от деня.
ВИЖТЕ ОЩЕ

НСИ: Заплатите в Бургас растат, но остават под средните за страната

Заплатите в Бургас се покачват, но остават под средното за страната: 2 048 лв. срещу 2 572 лв. за България. По този показател областта е на 11-о място.  Най-висока средна работна заплата получават наетите в столицата - 3 489 лв., а най-ниското месечно заплащане е   в областите Кюстендил - 1 779 лв., Смолян - 1 801 лв. и Видин - 1 818 лева...

публикувано на 19.08.25 в 13:00

Как незрящите у нас ще се ориентират при приемането на еврото?

Незрящите хора у нас ще се ориентират по специална матрица при въвеждането на еврото.  Това обясни пред БНР Васил Долапчиев, председател на Съюза на слепите в България. Има разлика в размера на банкнотите в лева и евро и матрицата ще улеснява разпознаването им. Разработен е и макет с отвори на монетите. Разликата в дължините на някои от..

публикувано на 18.08.25 в 12:00

ИАРА на среща в Малта: Предстои да се изгради у нас демонстрационен център за аквакултури

На работна среща в Малта са обсъдени основните приоритети в Програмата за морско дело и рибарство, която е за периода до 2027 година. Това каза за БНР Бургас изпълнителният директор на ИАРА д-р Николай Георгиев, след срещата в морската държава.  Специален акцент в разговорите в Ла Валета, между зам.-министъра Стефан Бурджев и ресорният министър на..

публикувано на 18.08.25 в 11:10

Половин милион туристи са посетили остров "Св. Анастасия" за последните 11 години

Около половин милион туристи са посетили остров „Св. Анастасия“ за 11-те години от съществуването на комплекса там. На Успение Богородично островът празнува, както и храмът, разположен на късчето земя край Бургас. Поради силното вълнение на морето и вятъра, обаче, тържествената програма за днес е отменена, съобщиха във Фейсбук страницата си от..

публикувано на 15.08.25 в 10:00

Експерт: Цените на бензина остават сравнително ниски, въпреки липсата на биоетанол

Вероятност от фалити на малки бензиностанции поради липса на добавката биоетанол. Това прогнозира Росинка Бъчварова от сдружението на малките търговци на горива. От март месец тази година има задължителна директива, че бензина в Европейския съюз трябва да съдържа поне 10% от специфичната добавка. Тя се произвежда от житни култури, което е и една..

публикувано на 13.08.25 в 13:31

Андрей Велчев: Магазин за хората - прекрасна мярка, ако бъде ефективно употребена

Четири организации през зимата призоваваха за бойкот на големите търговски вериги и настояваха за промени в ценообразуването, наличието на български продукти в търговските обекти и апелираха потребителите да избират малките квартални магазинчета.Сега управляващите предлагат промени от една страна - в закон, с който да се регулират българските..

публикувано на 12.08.25 в 14:00
Архив

Бойко Синапов: Таван на надценката за всички храни, внос - само при нужда

100% от месото, млечните продукти, зеленчуците, предлагани в големите търговски вериги у нас да са българско производство. За това настояват производители. Асоциация "Обединени български животновъди“ ще защитава и искането си за таван на търговските надценки на всички храни. Към момента това не е залегнало в законопроекта за веригата на доставки..

публикувано на 11.08.25 в 08:20