Министерството на туризма съвместно с Областната администрация на Бургас стартира „ДългоЛятие“ – първата инициатива, която цели да удължи туристическия сезон на Южното Черноморие и да покаже, че регионът има какво да предложи и извън традиционните летни месеци.
Кампанията представя Южното Черноморие като дестинация, която съчетава морска почивка с музеи, културни и исторически обекти, дегустации на местни вина и продукти, СПА уикенди и фестивали. Богатствата на региона са достъпни и през септември, и октомври, когато условията за пътувания и преживявания са също благоприятни.
„Ще върна малко назад във времето, защото тази идея я имаме от няколко години, в която нашата цел е да рекламираме цялото Южно Черноморие. То е с най-дългата плажна ивица, с най-красивите и най-чисти морски плажове. Тази идея я споделих в средата на лятото с министъра на туризма, защото сезонът при нас не приключва в края на август, а е до края на октомври, заради топлата вода и благоприятните климатични условия за туризъм. Решихме всички фестивали, по нашето Черноморие, да бъдат включени в един рекламен продукт - в случая рекламен клип „ДългоЛятие“.
Това е началото, първата стъпка - анонсирахме го в началото на август. През зимните месеци ще включим и вътрешността на нашата област, която е сгушена между две планини.
Клипът ще бъде достъпен и на английски език, ще се разпространи и в социалните мрежи. Това е част от стратегията ни за общ туристически продукт, който да привлича още и още туристи, не само български, но и чужди.“, обясни още Владимир Крумов.
Преди месец на среща, в която участваха министърът на туризма, областният управител на област Бургас и кметовете на черноморските общини, всички участници се обединиха и начертаха заедно стратегия за реклама на туризма в региона под един общ туристически продукт.
Акцентът е поставен върху популяризирането на предимствата на Южното Черноморие, с удобните и кратки разстояния между курортите, с възможността туристите да нощуват в един град и същевременно лесно да се придвижват до съседен за ново изживяване.
Фокусът е върху богатата програма от събития през септември и октомври, които се превръщат в притегателна сила за български и чуждестранни гости.
„С кампанията показваме, че нашето море предлага много повече от класическа лятна почивка – то може да бъде преживяване, което продължава през всички сезони. Това, от своя страна допринася за стимулиране на заетостта в региона и развитие на местния туристически бизнес“, заяви министърът на туризма Мирослав Боршош. Той подчерта, че успешното развитие на кампанията е възможно благодарение на партньорството с местните власти и бизнеса, които вече работят за това туристите да намерят разнообразие от услуги и прояви, дори след традиционния летен пик.
С инициативата „ДългоЛятие“ Министерството на туризма потвърждава намерението си да надгражда туристическия продукт на България, като насочва вниманието към устойчиви модели на развитие и превръща Южното Черноморие в дестинация за култура, природа и събития през цялата година.
Общинският съвет в Бургас одобри кандидатстването на общината пред Национален фонд „Култура“ за финансиране на проект „Ченгене скеле – пътуване през историята на Бургаския залив“. Целта е популяризиране на материалното и нематериалното културно наследство на местната рибарска общност. Освен средствата по НФК, Община Бургас ще осигури и собствено..
Хартиеният билет в Бургас ще се увеличи с 6 стотинки, общинският превозвач ще тегли заем Той ще е за закупуването на седем електрически автобуса. Това бе едно от решенията на общинският съвет днес, който заседава повече от 4 часа днес. Съветниците одобриха Етичен кодекс за работата си. Това се налага заради законови промени, които изискват такъв...
От 8 октомври започва налагането на ефективни санкции по отношение на търговците, които не спазват разпоредбите на Закона за въвеждане на еврото в България. Периодът на адаптация, при който институциите правят единствено предписания, приключва, информираха от правителството след днешното заседание на Механизма за еврото, свикано от премиерът Росен..
България започва нов сондаж в Черно море за добив на природен газ. Очакванията са оптимистични, съобщи енергийният министър Жечо Станков пред национален форум, който обсъжда стратегическите проекти в енергетиката: "Оптимизмът е, че поредният сондаж ще бъде успешен и ще даде възможност действително българската държава да се възползва до 30%..
Лятото на 2025 година е най-силният сезон за община Приморско. Значителен ръст на туристите в сравнение с изминалите години, отчитат от екипа на кмета Иван Гайков, както и от туристическия бранш в Приморско. Основните показатели, които са довели до увеличаването на туристите, са добре разработеният туристически продукт, активните усилия за..
България остава предпочитаната дестинация за нашите сънародници. Това показва представително проучване за нагласите на българите към туризма и почивките в страната, реализирано по поръчка на Министерството на туризма. То е извършено от социологическа агенция „Тренд“ и е по повод Световния ден на туризма. 51% от анкетираните заявяват, че..
Успешен сезон с ръст от 5% на туристите и 10% на приходите отчитат от Бургаската регионална туристическа камара в Световния ден на туризма. С 10% обаче са завишени и разходите, отбелязват от камарата. Оттам уверяват, че сектор туризъм е един от най-подготвените за приемането на еврото. Христина Славова, член на управителния съвет на..
България започва нов сондаж в Черно море за добив на природен газ. Очакванията са оптимистични, съобщи енергийният министър Жечо Станков пред национален..
Лятото на 2025 година е най-силният сезон за община Приморско. Значителен ръст на туристите в сравнение с изминалите години, отчитат от екипа на кмета..
Хартиеният билет в Бургас ще се увеличи с 6 стотинки, общинският превозвач ще тегли заем Той ще е за закупуването на седем електрически автобуса. Това..