На фона на викове "Мафия" и блокиране на кръстовището пред Агенция "Пътна инфраструктура" бяха подписани договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ за проектиране и строителство на Северната скоростна тангента. Собствениците на земи по трасето на Северната тангента протестираха за пореден път заради ниската цена на отчуждаване.
Министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева и председателят на пътната агенция Стефан Чайков подчертаха:
Скоростната тангента беше проектът, избран, за да спасим загуба от средства по Оперативната програма "Регионално развитие". Северната скоростна тангента е от особена важност и значимост за град София. Тя свързва три коридора - "Хемус - Люлин", "София - Калотина" и "Тракия".
Това е един от най-сложните в техническо отношение обекти, който е изпълняван въобще в България. Големите съоръжения са 19 на брой. Северната скоростна тангента ще бъде с магистрален габарит. Очакваме горе-долу до средата на лятото или в ранната есен да стартира същинското строителство на обекта, като общият срок е 15 месеца.
Според министър Терзиева проектирането трябва да започне въпреки протестите:
Отчуждителните процедури на този етап няма как да спират изпълнението на договора. Експертните оценки са подготвени от експерти, специално определени чрез обществена поръчка по времето на правителството на ГЕРБ и подлежат на съдебно обжалване.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..