След 15-годишно прекъсване от днес отново има директна авиолиния между България и Сърбия. Полетите ще са ежедневни и ще се осъществяват от авиокомпанията "Еър Сърбия". Засега двупосочен билет между София и Белград ще струва 149 евро. Предстои откриване и на директна авиолиния до Загреб. Така ще се облекчат регионалните бизнес пътувания, както и туристическите връзки в региона, каза при откриването на линията министърът на транспорта Данаил Папазов.
Министър Папазов посочи, че се очаква 8% ръст на потока от пътници през столичното летище. В средата на годината ще бъдат готови техническите и финансови анализи за концесионирането на Летище София, каза още той и подчерта, че интересът към концесиониране на столичния аеропорт летище е много голям.
Има доста проблеми по изготвяне на анализите и то главно от изясняване на някои общи територии, които има на летището, тъй като се поставиха и допълнителни задачи. Това по-скоро ще стане в средата на годината, след което трябва да се вземе политическо решение дали летището ще се отдаде на концесия, или не. За мен то в момента е едно добре работещо и печелившо държавно дружество, което и така може да бъде добре експлоатирано.
Има заявен инвеститорски интерес и към летищата в Горна Оряховица и в Пловдив, но още не са получени писмени заявки за концесия.
Очаква се през 2016-а година от София до сръбския град Ниш да се пътува изцяло по магистрала. От сръбска страна строителството наближава българската граница, а проектът за отсечката на българска територия е напълно готов, съобщи транспортният министър.
Проектът е абсолютно готов и ще бъде един от първите, по които ще се работи по новия програмен период 2014-2020-а година.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..