Проектът за изграждането на 15 км тунел на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле да бъде преразгледан и да се търсят алтернативи на това трасе. Това предлагат представители на браншови пътни организации, "Пътна безопасност", строителството и Строителния университет.
Според представителите на бранша проектът за тунела е изключително скъп - 1,1 млрд. лева, с тенденция да достигне 1,5 милиарда лева. Строителството ще продължи близо десет години. Поддръжката му ще струва годишно на бюджета около 50 милиона лева и не е оправдан от гледна точка на очаквания трафик. Освен това тунелът ще се строи в силно сеизмична зона и ще е потенциална цел за терористи.
Иван Бойков, изпълнителен директор на Строителната камара:
Искаме да се преразгледа въпросът и да се търсят възможни алтернативи за това трасе, разбира се, при спазване на всичките изисквания за ефективност. Няма такава българска фирма, която да може да изгради тунела и да го проектира самостоятелно, тъй като тунелно съоръжение от 15 километра, мисля, че в Европа се прави от две-три фирми.
Алтернативата предвижда модернизация на съществуващото трасе за проектна скорост от 90 километра в час и разширяване на съществуващия път до четирилентов габарит. Представители на екоорганизациите попитаха дали браншът ще поеме отговорността за евентуална европейска наказателна процедура.
Защо сега, когато всичко е решено, когато Европейският съюз каза на Агенция "Пътища" да избере алтернатива, която да решава транспортния и екологичния проблем, Агенция "Пътища" избра тунела. Сега гилдията се вдига, защото българските пътищарски батковци и братковци няма да хапнат нищо от този тунел, каза Петко Ковачев.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..