Българското национално радио е отразило обективно проявите на всички кандидати в отминалата предизборна кампания, показва наблюдението на Съвета за електронни медии.
Според председателя на СЕМ доцент Георги Лозанов по време на тази предизборна кампания е станало ясно, че медиите като че ли изпускат влиянието върху вота, което е голям проблем, защото това влияние, което не минава през медиите, е скрито. Там са купуването на гласове, корпоративният и контролираният вот.
Моето очакване беше, че тази кампания ще бъде много по-компроматна и нервна, поне в електронните медии тя протече доста балансирано. Включително и основните медии, независимо, че преди кампанията се усещаше определена политическа тенденция в някои от тях, общо взето балансирано и равнопоставено, както изискват европейските препоръки отразяваха кампанията.
От СЕМ отчетоха, че Националното радио е защитило правото на аудиторията да направи своя информиран избор чрез предлагането на безплатни форми на участие. Спазени са изискванията на равнопоставеност, обективност и баланс.
Според Антоанета Лозенска от Специализираната дирекция на СЕМ, програмите на БНР отразяват обективно и коректно проявите на кандидатите. Спазени са изискванията за плурализъм и различност на гледните точки. При БНР, все още там се наблюдава доминация на платените форми над безплатните, разбира се, с известната уговорка, че доминира ефирното време при диспутите в програма "Хоризонт".
Според друг от изводите в мониторинга на СЕМ отминалата кампания се е фокусирала не толкова върху послания и теми с европейски контекст, колкото върху вътрешнополитически спорове и тези.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..