Над 60 млн. лева са необходими за ремонт на петте основни тунела по пътищата в страната. Пари за това обаче няма. Надеждата е при добро изпълнение на бюджета в годините напред да се стигне и до реновация на този тип пътна инфраструктура.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова призна, че в последното десетилетие само един тунел е ремонтиран, но изпълнителят е откраднал 1 млн. лева.
Ремонтът на тунела "Ечемишка“ е започнал през периода 2005-2006 година, обясни Павлова:
За този ремонт е платено 1 млн. лева аванс и той буквално е откраднат от изпълнителя. Изолация на тунела не е направен, милионът си е откраднат. Разследва се и до ден днешен от прокуратурата. Ние не можем отново да възложим за извършване на тази дейност, докато не приключи прокурорското разследване и преписка.
Състоянието на тунелите в страната не е добро и това е логично, след като 25 години те не са ремонтирани. Проверката след верижната катастрофа в тунела "Витиня", в която участваха 50 автомобила, показва, че, ако е имало разлято гориво на пътя, никой не се е обадил да сигнализира преди катастрофата:
Ако е имало някакво разлято гориво на пътя, няма подаден сигнал в ситуационния център на агенция "Пътна инфраструктура", заяви Павлова.
Подготвителните за зимата дейности за осигуряване на повече безопасност се извършват, допълни ресорният министър:
В такъв тип участъци се намалява максимално позволената скорост, която е намалена на 70 км. Тези мерки се предприемат между 1 и 15 ноември. Това е времето, когато започваме мобилизацията и подготовката за зимно поддържане, като се прави почистване на проблемни участъци и подобряване на маркировката в критични участъци от пътя.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..