От 10 предложени от България проекта, до момента според Еврокомисията 3 отговарят на критериите за финансиране по този механизъм, който цели да подобри инфраструктурните транспортни връзки между съседните държави в Съюза. Като една от по-бедните и наваксващи членки, страната ни ще поеме от своя бюджет само 15 на сто от разходите за проектите, а останалото ще плаща Брюксел.
Най-много пари са предвидени за модернизацията на жп линията Костенец-Септември – над 151 и половина милиона евро.
Другите 2 проекта са част от основната трансевропейска транспортна мрежа и засягат подобряване на информационните системи по речните водни пътища за 326 хиляди евро и проекти за технологична модернизация във въздухоплаването за 2,175 милиона евро.
Предложеното решение за финансиране трябва да бъде официално одобрено от Координационен комитет, който ще заседава на 8 юли.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..