Влязлата в сила от 1 септември тази година нова Наредба за статута и професионалното развитие на учителите и педагогическите специалисти постави множество въпроси пред университетите, които подготвят учители.
Новата наредба е рестриктивна към университетите, тъй като практическата подготовка на студентите, които получават професионална квалификация "учител" трябва да се осъществи от учители-наставници. Такива могат да са само старши или главни учители, а те са малко, а и не всички желаят да са наставници, казва заместник-ректорът по учебната дейност на Шуменския университет проф. Наталия Витанова:
Това внася определени притеснения у нас, че ние няма да можем да организираме практиката на студентите си, тъй като няма да има достатъчно учители-наставници. Нашият опит показва, че не винаги придобитата квалификация е гаранция за успех и за умения да работят със студентите и всъщност по този начин една група учители, иновативни, не могат да вземат участие в практиката на студентите точно поради тези ограничения в наредбата.
Предложението на професор Витанова е или да се промени тази част от наредба 12, или да бъде даден гратисен период от година-две, за да могат младите учители да добият необходимата квалификация за наставници.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..