Българските четвъртокласници подобряват уменията си за четене, показва международното образователно изследване PIRLS. Проучването се прави на всеки 5 години от 2001-ва насам, а страната ни участва в него за четвърти път.
Изследването, изготвено от Босненския колеж и от Холандска образователна асоциация, подрежда българските четвъртокласници на 14-о от 50 места по умения за четене. На първите позиции в класацията са Русия и Сингапур, а на последните Египет и Южна Африка.
България подобрява резултатите си в сравнение с 2011 година, когато страната ни се представя най-незадоволително, откакто участва в изследването. Най-съществен фактор за четивните възможности на четвъртокласниците е образоваността на семействата им, обхванати от изследването, проведено през пролетта на миналата година, са над 4 хиляди български ученици в четвърти клас, учители и родители. То оценява учениците по уменията им да отговарят на въпроси, свързани с два вида текст – художествен и научнопопулярен.
Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..