Министърът на транспорта, мореплаването и съобщенията на Турция Ахмед Арслан обяви маршрута на планирания „Канал Истанбул.“ Предвижда се прокопаване на изкуствен канал с дължина 45 километра, който да свързва Черно с Мраморно море.
Министър Арслан съобщи в Анкара, че маршрутът е бил определен след внимателна преценка на сеизмичния риск, както и на ветровете и водите по маршрута. Предвижда се каналът да има ширина 400 метра. Целта на проекта е през новото съоръжение да преминават по 160 кораба дневно и така да се облекчи натовареният морски трафик през Босфора. Очаква се строителството да продължи до 2023 г. – стогодишнината от основаването на турската Република. Стойността на проекта е 60 млрд. турски лири или около 14 млрд щ. д. и в строителството му ще бъдат заети 5000 души. Над канала ще бъдат построени 6 моста. Президентът Реджеп Eрдоган анонсира проекта в своя реч през 2011 г. като част от няколко „луди проекта“.
В крайната точка на черноморското крайбрежие е планирано изграждане на контейнерно пристанище, което ще отстои недалеч от изгражданото понастоящем трето мегалетище в Истанбул.
Архитекти, урбанисти и еколози изпитват редица опасения, включително защото проектът може да увреди един от важните водоизточници на мегаполиса - езерото Сазлъдере. От военно-стратегическа гледна точка се поставя въпросът дали каналът ще се подчинява на същия режим като конвенцията от Монтрьо за Босфора и Дарданелите, както и какви ще са таксите за преминаващите през него съдове.Цифровизацията на икономиката и иновациите в индустрията няма да засегнат работните места. Това обяви еврокомисарят по вътрешния пазар, промишлеността и предприемачеството Елжбета Биенковска : Не знаем какво ще се случи след 10-15 години и не знаем какви професии ще се появят или изчезнат. Затова е важно какви умения притежават хората или..