ЧЕЗ, EVN и ЕНЕРГО-ПРО възразиха срещу намерението на регулатора да съкрати сроковете, в които те трябва да отговарят на жалби от бизнес клиенти. В Държавната комисия за енергийно и водно регулиране бяха обсъдени общите условия на трите дружествата в качеството им на крайни доставчици.
Зорница Генова от ЧЕЗ заяви, че негативният ефект от съкращаването на сроковете за отговор на жалби ще е повишаване на оперативните разходи на електроразпределителните дружества: Освен че ще се повишат оперативните разходи, това създава риска да бъдат лишени доставчиците от достатъчно време за проверка и за реално решаване на оплакването в една жалба.
От EVN възразиха и срещу изискването да записват разговорите с клиенти в регистър с упоменати дата и час. От компанията поискаха прецизиране на текстовете в доклада на ДКЕВР, така че да стане ясно кои точно разговори трябва да бъдат записвани. Председателят на регулатора Боян Боев заяви, че идеята е записите да бъдат използвани от ДКЕВР в случай на необходимост.
Пламен Стефанов от ЕНЕРГО-ПРО обърна внимание на предложението на енергийния регулатор да отпадне правото на доставчика да поиска гаранционно обезпечение от клиента в случай на системни просрочия на плащанията: Считаме това за несправедливо спрямо доставчиците, тъй като по правилата за търговия ние сме задължени да поддържаме гаранционно обезпечение в полза на електроенергиен системен оператор.
Електронна поща:
reporter@bnr.bgАдрес:
София, ПК 1040,