Контратенорът Бежун Мета с нов албум

Акцент в класациите на френските музикални списания този месец са новите албуми на известни контратенори. Сред тях е компактдискът със заглавие "Какво чисто небе" на Бежун Мета. Съпроводът е на Академията за старинна музика Берлин под диригентството на големия специалист именно в тази област Рене Якобс, което още повече повишава стойността на новия запис. Подборът на ариите също е много интересен. Композирани са в средата на 18-и век - между 1762-ра и 1772-ра г. специално за прочути кастрати певци. За Гаетано Гуадани са написани ариите от операта "Орфей и Евридика" от Глук. Той е и първият изпълнител на партията на Орфей. За Гуадани са написани и ариите от оперите "Триумфът на Клелиа" от Хасе, "Ифигения в Таврида" на Траета и "Артаксеркс" от сина на Бах Йохан Кристиан. Останалите 4 арии в СD са от Моцарт и са посветени на кастратите Анджело Монани, Николо Режинели и Джузепе Чиконян.

Критиката откликна възторжено на албума "Какво чисто небе".

Тези рядко изпълнявани арии едва ли биха могли да намерят по-точен и по-силен изпълнител. Няма да говорим за респектиращите качества на Бежун Мета (прав тон, но изваяни фрази) и на Академията за старинна музика Берлин, но можем да се възхищаваме на това как дишат заедно, имат един и същи стил, една и съща любов към нюансите, пише Филип Вентурини в Classica.

Бежун Мета е роден в САЩ. На 14 г. издава първия си албум "Бежун". В пубертета губи гласа си и изучава виолончело. Благодарение на Мерилин Хорн, която е близка на семейството, започва втора кариера под нейно ръководство, подготвя женските роли от оперите на Хендел. Дебютът му е в Ню Йорк Сити опера в "Партенопа" от Хендел с ролята на Арминдо. Днес има голяма международна кариера. Много амбициозен и упорит - работи по 6 часа на ден и постига невероятна вокална техника, изявява се в роли на кастрат алт.

Ние сме гласове, вдъхновени от миналото, родени днес за репертоара на утрешния ден, споделя Бежун Мета.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!