Йонас Кауфман с оперетен албум

Снимка: jkaufmann.info

Големият тенор, който пее Вагнер и всички драматични оперни герои по световните оперни сцени, се обърна и към оперетата. Йонас Кауфман издаде компактдиск със заглавие „Du bist die welt fur mich”, посветен на виенската и немската оперета.

Темата на албума е Берлин в годините 1925/1935 - един период, богат на събития. Това е началото на „ренесанса” на Лехар /с Рихард Таубер в главната роля в „Паганини”/, световната премиера на „Страната на усмивките”, невероятния успех на новаторските оперети като „Цвете от Хавай“ и аранжиментите на фрагменти от класически оперети от Корнголд за Макс Райнхард. В този период Берлин е център на филмовата музика - ще цитирам само звуковите филми с Йозеф Шмидт и Ян Кепура, успехите на специално композираните творби за тенори на Роберт Щолц и Ханс Мей. Албумът е поклон пред композиторите, либретистите и певцитеот тази легендарна епоха. Повечето от тях са фигурирали в черния списък на нацистите, защото са били евреи като Роберт Щолц, и са ги мразели. Всъщност албумът не се ограничава само с оперетите, има и непознати неща - като прекрасните песни на Щолц и Кюнеке, композирани за Хелге Розвенге, които са много трудни за пеене. Във вокален план това се превърна в едно от най-големите предизвикателства за мен през последните години. Тези оперети могат да бъдат определени като музика, „лесна за слушане”, но никак не са лесни за изпълнение. И песните са с високо качество както като музика, така и като текст. Отчасти творбите са спомен от детството ми. Дядо ми е учил в Берлин по време на премиерите на повечето от тези оперети, а баба ми пееше тези песни, когато бях дете. След това съм  слушал знаменитите записи на Рихард Таубер и Фриц Вундерлих и много ги харесвах!

Изследванията, които направих във връзка с този албум, бяха също така впечатляващи, както и интерпретацията на песните. И още - радостта да използвам цялата палитра на гласа ми! За музиката на Абрахам и Бенацки е необходим лиричен поп сонг глас като на Петер Александер, за ариите на Пучини и Лехар се налага лирико спинтов глас, но за някои други е необходим истински хелден тенор. Но разбира се след „Зимен път” и всички трагични опери, тези песни са източник на радост и добро настроение. Между звукозаписните сеанси всички лица бяха озарени от усмивка и винаги имаше някой, който да тананика или пее тези чаровни мелодии.


Надявам се един ден да пея на сцената Принц Данило или Су Чонг! Тези две роли много обогатяват. Но първо ще пея Айнщайн от „Прилепът”. И още много роли от оперети фигурират  в списъка на моите желания
, сподели Йонас Кауфман за новия си албум на страниците на френското списание „Classica“. 





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!