Расте рискът за пътниците и товарите от посегателствата над жп инфраструктура през последните години, заяви главният ревизор по безопасността в Националната компания "Железопътна инфраструктура" Бисер Минчев на специална дискусия по проблема.
Кражбите по жп инфраструктурата носят не само финансови загуби, но и висок риск за пътниците и товарите, посочи още Минчев:
Краде се всичко, в което има метал, и то мед. Това са магистралните кабели, кабелите за осигурителна техника. Кражба на един такъв кабел при самото рязане може да предизвика неправилна работа на осигурителната техника, неправилни показания на светофорите, неправилна връзка между тези показания и положението на стрелките. Може да доведе до тежки последици за пътните и товарите.
Посяга се и на релси, и на скрепителни материали. Само от началото на годината щетите са в размер на 400 хил. лева. Затова бяха поискани промени в Наказателния кодекс, не само като увеличаване на санкциите, но и промени в текстовете и формулировките.
Да нападнеш с камъни машинисти с цел да обереш влак, да хвърляш камъни – това си е чиста проба грабеж с опит за убийство, посочи Славчо Нейков от Института по енергиен мениджмънт.
Електронна поща:
reporter@bnr.bgАдрес:
София, ПК 1040,