В София се провежда форум за алтернативно образование, на който повече от 20 лектори представят различни възможности за децата. Една от тях е хуманната педагогика, която увлича все повече ученици и педагози. В центъра на този алтернативен модел е детето с неговите индивидуални образователни потребности, казва Любов Миронова:
Тоест гледат се интересите на детето, талантите му, потенциалът му, дава му се право на избор как да протича живота му в първите 18 години. Много важни са красотата, творчеството и развиване на цялостна личност. Има начало, положено на хуманната педагогика в България - различни центрове, детски градини, започват да се появяват и малки училища.
Докато у нас хуманната педагогика прохожда, в страни като Германия е доказано, че с този метод децата са дори по-добре подготвени да покрият стандартните образователни изисквания, твърди Миронова:
В една педаготика като Валдорската педагогика, няма оценки, тоест едни деца до 11-ти клас въобще никога не са били оценявани, не са се явявали на матура и изпити, и след това те, в една държава като Германия, се явяват наравно с другите деца, за да могат да кандидастват след това висше образование и се справят значително по-успешно от останалите деца. Защото са научени да се самооценяват, нещо което е много по-важно. Те са си изградили критерий за качество и имат любопитство да учат, което ги прави много по-адаптивни и много по-добре представящи се в ситуцаии, където има стрес. Те са емоционално интелигетни, което е част от образователния процес
Моделът "хуманна педагогика" се прилага в много европейски страни при деца на възраст за детска градина до края на средното им образование.
Електронна поща:
reporter@bnr.bgАдрес:
София, ПК 1040,