МВР предлага водачите да бъдат глобявани с актове само при извършени тежки нарушения на пътя. За всички по-леки нарушения, които са и масови, от вътрешното министерство предлагат шофьорите да бъдат санкционирани с фиш, като по този начин според тях ще се увеличи и събираемостта.
Между 7 и 8 хиляди нарушения седмично заснемат мобилните камери в страната, съобщи старши комисар Христо Терзийски, началник на Главна дирекция "Национална полиция", по време на заседание на транспортната комисия в парламента.
Според главния прокурор Сотир Цацаров, който също присъства на заседанието на транспортната комисия, са нужни промени в Закона за административните нарушения и наказания, тъй като в момента нарушителите на пътя много трудно могат да бъдат издирени от полицията. Цацаров даде пример с нещо, което е действало преди време, когато водачите с кръвна проба над 0,5 алкохол са били отвеждани при съдията и осъждани веднага.
Едно от тези неща безусловно са промените в Закона за административните нарушения и наказания. Абсолютно правилна е констатацията на становището, което е раздадено тук, че ЗАН урежда една архаична процедура. ЗАН е закон от времето, в което всеки български гражданин не е мобилен, има точно определен адрес и всеки български гражданин надлежно спазва закона и може да бъде открит, каза Цацаров.
От своя страна вътрешният министър Румяна Бъчварова, която също беше на заседанието на комисията в парламента, посочи, че най-голям брой пътнотранспортни произшествия - 71 процента, стават в населените места. 28 процента от катастрофите стават извън населените места, а 6,7 процента на автомагистралите. Бъчварова уточни, че градовете с най-много катастрофи са София, Пловдив и Варна.
Превишената и несъобразена скорост - 35 %, от случаите неправилно изпреварване , неправилни маневри, навлизане в насрещното движение - 16,5 %, уточни Бъчварова кои са най-честите причини за катастрофи.
Транспортният министър Ивайло Московски обясни, че трябва да се вземат мерки за начина, по който се провеждат шофьорските изпити и да се помисли дали не трябва да бъде върнато, например, обучението на полигон, което в момента липсва. Според Московски трябва също да се обърне внимание и на техническото ниво на автомобилите, както и на извършването на техническите прегледи.
Нивото на автомобилния парк - крайно време е да решим дали ще продължаваме да твърдим, че дори 50-годишен автобус е годен, минавайки технически преглед, или да сложим някакви крайни години за неговото използване, заяви Московски.
По време на дискусията от "Пътна полиция" обясниха, че сред най-сериозните проблеми е събираемостта на глобите.
Електронна поща:
reporter@bnr.bgАдрес:
София, ПК 1040,