Комисията за защита на потребителите отвори "Гише на пътника" на Терминал 2 на летище София. В рамките на няколко часа хората имаха възможност да получат подробна информация за правата си при пътуване в Европейския съюз.
Всяка година в началото на юли Европейският потребителски център и комисията отварят информационни гишета, за да запознаят пътниците с правата им по време на пътуване, настаняване и пазаруване. Хората могат да се консултират за отменени и забавени полети, както и за загубен багаж. Могат дори да подадат жалба на място, обясни Ива Боцева, един от консултантите на потребителския център:
Те са с идеята в началото на летните почивки да можем да предупредим повечето пътуващи или прибиращи се хора или такива, които са на работа в чужбина или пък отиват на почивка - да могат да знаят своите права в случай на транспортно произшествие, ако има такова.
За четири часа повече от десет души са потърсили консултантите в отвореното временно гише на Терминал 2, посочи Игнат Асенов, директор на Европейският потребителски център у нас:
Тези, които са се обърнали, са предимно с проблеми с багажа, а една малка част от тези 15 човека, бяха с проблеми със самия полет, който е забавен. Хората рядко идват на гишето, но в повечето ние даваме информация на входа на самото летище, където раздаваме брошури, които пътниците да прочетат впоследствие. Нашата цел е не да ги забавяме, а да вземат една брошура и на спокойствие в самолета да видят какви са им правата и как да ги защитят при нужда.
"Гише на пътника" ще бъде отворено и на 6 юли във фоайето на Централната Автогара в столицата между 7:30 и 12ч.
Електронна поща:
reporter@bnr.bgАдрес:
София, ПК 1040,