Предстоят активни инспекции на комисията в търговските обекти в навечерието и по време на предстоящите празници. Една от основните проверки ще бъде тази на намалените стоки, ще се инспектира дали обявените намаления са реални, заяви Димитър Маргаритов пред "Хоризонт" и подчерта:
Колкото и да е голямо намалението, потребителят не губи правото си на рекламация. Правилата са едни и същи и при стоките на редовна цена, и при тези в промоция.
Инспекторите на комисията ще проверяват и промоциите на подаръчни комплекти и дали те са изгодни за потребителя, защото не липсват случаи в обратна посока, коментира Маргаритов.
Обект на проверки ще бъдат и кампаниите на големите вериги магазини, извършвани чрез разпространявани по домовете брошури. Там ще се търси достатъчна наличност на стоките, защото невинаги обявените намаления съответстват на достатъчно количество от намалената стока, което да задоволи потребителското търсене, обясни още Димитър Маргаритов.
В онлайн търговията ще се проверява дали търговците са реални дали потребителите имат възможност да се откажат от стоката в предвидения от закона срок.
Важно е онези, които предприемат пътувания за празниците, да сключват писмени договори и да пазят документите си за извършени плащания, за да може ако има рекламация туроператорите да понесат своята отговорност, напомни председателят на Комисията за защита на потребителите.
Как потребителите коментират своите права и обслужването в търговските обекти – чуйте в анкетата.Повече за проверките на КЗП можете да научите от интервюто с Димитър Маргаритов.
Електронна поща:
reporter@bnr.bgАдрес:
София, ПК 1040,