Близо 7 часа без ток и днес са останали около 500 клиента на ЧЕЗ от столичния квартал "Люлин 2".
За кратко без захранване са били около 3 хиляди домакинства. Новата авария в същия район отново е свързана с тази, заради която в почивните дни хиляди домакинства в района останаха без ток за повече от 24 часа, обясни Борислава Луканова от ЧЕЗ:
Аварията беше продиктувана от факта, че преди два дни, когато вследствие на разразилия се пожар беше преустановено електрозахранването. По-голяма част от клиентите бяха захранени алтернативно с цел по-бързо възстановяване на тока, съответно конкретният кабел е носел по-големи товари. Причината да не издържи тези товари е, че е бил повреден преди няколко дни при изкопни работи от фирма, която е подменяла канализацията до блок 227. Ние го ремонтирахме, но днес отново не е издържал на същото място, на което е бил ударен. Електрозахранване вече имат всички потребители.
В района все още има потребители, които са на резервно захранване.
Очаква сев сряда нормалното електрозахранване да бъде възстановено.
Ако бъде доказана вината на ЧЕЗ, компанията трябва да компенсира потребителите си за нанесените щети. Клиентите на дружеството имат право да подадат жалби за нанесени както материални, така и морални щети. Това каза председателят на енергийния регулатор Иван Иванов:
В крайна сметка в интерес и на оператора, и на потребителите, и на органите на реда и сигурността трябва да се минимизират такива случаи и това става чрез енергичните усилия за повишаване сигурността на тези съоръжения, които в себе си съдържат обществен интерес за поддържането им в експлоатация.
Той коментира още, че трябва да се повиши сигурността на енергосъоръженията, като това е задължение не само на ЧЕЗ, но и на МВР:Електронна поща:
reporter@bnr.bgАдрес:
София, ПК 1040,