Всички работим много, но възход от години насам не се вижда, каза още Апостолова и увери, че местните трупи не се притесняват от гастролите на столичните театри, известни в театралния жаргон като т.нар. "мечки", защото хората харесват местните актьори, поддържат ги и искат да ги гледат.
За да се влезе в такива огромни дългове, каквито имат някои театри, означава да не си бил наблюдаван в действията си или да си бил умишлено принуден да влезеш в този преразход. От години се назначават временно изпълняващи длъжността директори, без никъде да е посочено колко време те могат да бъдат на тези длъжности, назначават се хора, които вкарват културните институции във все по-голям преразход, разказа Мартина Апостолова и попита:
Къде е било министерството през изминалите шест години, когато са били натрупани тези преразходи?
Не мога да си представя как можеш да си позволиш да се затриват културни институти. Ние например в Благоевград обслужваме толкова голям регион и играем в градове, в които децата не знаят български език и това е единствената българска реч, която се чува. Като ни няма нас, "мечките" дали ще отидат да играят в село Ябланица или във Вълкосел? Съмнявам се.
Целият замисъл хвърля сценичните изкуства в системата на едни про-пазарни мерки.
Министерството на културата се превръща в дирекция "Култура" към министерството на финансите, тази позиция изрази Диана Андреева от Обсерватория за икономика на културата.
Кино гилдията постави на културното ведомство 24-часов срок за реакция заради проблемите пред финансирането на киното и обявената нулева сесия. Андреева направи аналогия на предлаганите промени за театрите с въвеждането на проектното финансиране в киното, което по думите й е довело до разпад на системата.
Кинодейците настояват за управленска и финансова самостоятелност на Националния филмов център и извеждането му от Министерство на културата.
Повече по темата - в звуковите файлове.
Електронна поща:
reporter@bnr.bgАдрес:
София, ПК 1040,