Какви са правата на пътниците при отмяна или закъснение на полет?

Летищата в цяла Европа промениха графика на полетите и повишиха мерките за сигурност след атентатите в Брюксел. Много полети бяха пренасочени или дори отменени, а промяната засегна хиляди пътници. Те обаче нямат право на парично обезщетение, тъй като регламент 261 на Европейската комисия от 2004-та година изключва това. Терористичен акт, лошо време и стачка на персонала са посочени в документа като събития, при настъпването на които пътникът няма право на обезщетение. Според регламента парично обезщетение на пътника се изплаща само в случай, че отмяната на полета е резултат от обстоятелства зависещи от авиокомпанията. В такива случаи сумата, която всеки пътник трябва да получи е между 250 и 600 евро. Това обаче се случва само на 8 процента от засегнатите, защото потребителите често не знаят правата си и не ги търсят, а дори когато го направят авиокомпаниите правят и невъзможното да избегнат плащане, обяснява адвокат Милен Христов, специалист по транспортно право. Обикновено авиокомпаниите укриват информация и предоставят обезщетение под формата на заместващ полет т.е компенсират причиненото неудобство от отмяната или закъснението, но без заплащане. Автор: Мариела Димитрова



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!