БДЖ не успя да продаде част от остарелия подвижен състав на дружеството. На втория таен търг, който беше организиран днес, нямаше нито един кандидат. Междувременно пред централата на БДЖ се събраха група граждани, които поискаха ръководството да спре процедурата.
Ръководството иска да продаде 19 мотрисни влака и 34 локомотива, които са извадени от експлоатация. Днес не успя, но ще опита отново на 13 април:
Явно на пазара няма търсене за този подвижен състав. Съмнявам се да има кандидати на следващата дата - обясни директорът на "Пътнически превози" Димитър Костадинов. Той разговаря с представители на Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт, които протестираха пред БДЖ. Според тях, подвижният състав, който дружеството иска да продава, може да бъде ремонтиран и да се използва. Веселин Кирев:
Този подвижен състав, който е обявен, поне част от него може да бъде реновирана, възстановена, а не да се продава. Като граждани, като данъкоплатци не сме съгласни по този начин да се управлява нашето имущество. Считаме, че даже може да се каже, че умишлено не се поддържа този подвижен състав, за да се продава на скрап в крайна сметка, след като бъде разграбен.
Ремонтът на остарелите мотриси и локомотиви е икономически неизгоден за БДЖ, обясни Димитър Костадинов:
Нашата техническа експертиза е, че е невъзможно да се възстановят и да бъдат пуснати в движение, където и да е в ЕС. Разходите, които правим сега за поддръжка на тези локомотиви, ще бъде по-изгодно да вземем нови и да изплащаме лизинг, отколкото да плащаме разходите на амортизираните локомотиви.
В началото на март от Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт сезираха прокуратурата с искане процедурата за търга да бъде прекратена. Разследването продължава и към момента.
Електронна поща:
reporter@bnr.bgАдрес:
София, ПК 1040,