Преди броени дни Европейската комисия изнесе актуални данни, които показват, че България и Румъния са двете страни в ЕС, оглавяващи зловещата класация за най-много жертви вследствие на катастрофи. У нас те са средно 95 на всеки 1 милион български граждани, докато в Малта са почти четири пъти по-малко - 26! Като добавим към тази статистика и факта, че от началото на 2016-та, точно 136 души са загубили живота си по пътищата на страната, картината става още по-изразителна.
В пореден опит за решение на проблема, група депутати готвят нова порция от промени в Закона за движението по пътищата. Част от тях вече бяха приети на първо четене в пленарна зала, а днес изтича срокът за правенето на последни предложения за корекции в закона преди второто му четене. Какво показва техният анализ? И как новият председател на парламентарната комисия по транспорт смята да се бори с войната по пътищата? - чуйте разговора с Настимир Ананиев от тази сутрин и оценете сами ефективността на част от новите предложения, касаещи „новите водачи”, събираемостта на глобите и възможността полицаите на пътя да получават процент от глобите, които съставят.
Електронна поща:
reporter@bnr.bgАдрес:
София, ПК 1040,