През миналата година в Комисията за защита на потребителите (КЗП) са постъпили над 20 000 жалби и сигнали на потребители, съобщи нейният председател Димитър Маргаритов.
Маргаритов отчете работата на контролния орган през последната година и открои основните акценти в дейността на Комисията - активното и ефективно присъствие на пазара, търсенето на диалог при разрешаването на потребителските спорове и провеждането на информационни кампании за правата и задълженията на потребителите и търговците.
В изминалата година се наблюдават две тенденции - едната е да сме все по-търсени като орган, който може да окаже съдействие на потребителите за решаване на някакви конкретни техни проблеми, а другата е, че нашите проверки, които през миналата година достигат близо 40 000.
Статистика показва, че броят на нарушенията спрямо предходни периоди намалява с около 10%, като в някои чувствителни сектори този процент е много по-голям. И тук ще дам два примера - единият е онлайн търговията, където намаляването на нарушенията през последното тримесечие на миналата година е с около 35%. Другият сектор е туризмът, където в повече от 50% от случаите спрямо предходните периоди е намаляло нарушението предоставяне на туристическа услуга в некатегоризиран туристически обект, допълни Димитър Маргаритов.
През изминалата година в рамките на правомощията на комисията е търсен активен диалог с търговците по линия на превенцията, заяви още Маргаритов, като подчерта, че една от целите, които контролният орган си поставя в бъдеще, е дигитализация и цифровизация на дейността й, чрез което ще се подобри работата.
Електронна поща:
reporter@bnr.bgАдрес:
София, ПК 1040,