България е на едно от последните места в Европа по съоръжения за зимен планински туризъм. Това обяви министър Николина Ангелкова и настоя за мерки за развитие на сектора.
Това сравнение се прави с ресурсите за ски в други европейски конкурентни на страната ни държави, посочи министърът на туризма. По думите й, България е на второ място в Европа по биологично разнообразие.
Общо има 32 ски зони и общо 110 лифта. Само в някои от тях има има повече от 4 лифта и по-голяма концентрация на дейности. Общата дължина на ски пистите надхвърля 210 км, легловата база в зимните курорти е близо 45 хиляди, допълни тя.
Според Николина Ангелкова, нужни са конкретни стъпки за развитие на зимния и ски туризъм, като необходимата инфраструктура трябва да бъде изцяло съобразена и в хармония с природата, без да нарушава изискванията на националното и европейското законодателство. Тя апелира за усилия, с които страната ни да се класира поне в първата тройка на европейските ски дестинации.
Смятам, че е редно всички да положим общи усилия и да успеем да наложим България като разпознаваема и като целогодишна туристическа дестинация, в която максимално да се използват всички дадености, които имаме, обясни Ангелкова.
В изказването си министърът на младежта и спорта Красен Кралев акцентира върху програмите за каране на ски, които включват 14 хиляди деца. Той със съжаление констатира, че съоръженията са морално и технически остарели и липсва база за подготовка на големите ски състезатели.
Главният архитект на София Петър Диков апелира да се работи чрез планиране.
По принцип устройственото планиране, според мен, е подценено в цялата тази процедура, т.е. в плановете за управление на защитените територии да има и устройствена част, посочи Петър Диков.
Нов проект на Клуб „Отворено общество“ ще обедини усилията на Общините Стара Загора, Раднево, Чирпан и Казанлък за развитието на литературния туризъм в региона. Проектът се нарича „Неутъпкани пътеки до отворени врати“ и трябва да бъде..
Община Несебър отчете днес дейностите по проекта „Иновативен маркетингов подход за развитие на регионален туристически продукт“. Той беше разработен и осъществен по Оперативна програма ,,Регионално развитие“ , в партньорство с общините Бяла и Долни..
Министерството на туризма започва кампания за насърчаване на вътрешния туризъм. В рамките на кампанията ще се представят и рекламират 50 малко известни у нас български туристически обекти. Болшинството български граждани предпочитат да почиват в страната,..
“Арт фестивалите като алтернатива на алкохолния туризъм и културен мост между народите” е задачата, която са си поставили родни изпълнители на фолклорни танци от Българския арт и фолклорен център „Нестия”. Те са единодушни, че има начин за..