В разгара на летния сезон безплатно мобилно приложение информира потребителите какви са правата им в Европейския съюз, съобщават от Комисията за защита на потребителите. Приложението работи офлайн, за да се избегнат роуминг такси и е на 25 езика.
Мобилното приложение е полезно със съвети за решаване на различни проблеми, които могат да възникнат по време на почивка - например при плащане повече за договореното за кола под наем, ако има трудности да бъде нает хотел, при закупуване на дефектен продукт. От Комисията за защита на потребителите уточняват, че приложението е разработено специално за лятото, лесно е за използване и не само уведомява потребителя за неговите права, но дава възможност да ги изрази на съответния чужд език.
Приложението е инициатива на цялата мрежа Европейски потребителски центрове. В случай че то не покрива вашата ситуация напълно, можете да се свържете с вашия Европейски потребителски център директно. Такива потребителски центрове има във всяка държава-членка на ЕС, както и в Исландия и Норвегия.
Към 1 юли приложението е изтеглено над 41 000 пъти. България е на четвърто място по сваляния с около 2000 даунлоуда.