Почти 30% от жалбите до омбудсмана са срещу доставчиците на обществени услуги

Снимка: БГНЕС

Близо 30 процента от жалбите до националния омбудсман са срещу дружествата-доставчици на обществени услуги, съобщи омбудсманът Мая Манолова. Тя уточни, че помирителното производство между потребители и търговци е неефективно поради доброволния му характер.

Най-големият брой от жалбите е свързан с топло и електроснабдяването, мобилните и ВиК операторите. През 2014-а година 36 % от помирителните производства са прекратени поради неявяване на търговеца, а само при 14 на сто е постигнато споразумение, посочи Мая Манолова.

Според нея, новият регламент на помирителното производство, чрез секторни помирителни комисии на Комисията за защита на потребителите, е по-добър, тъй като страните са улеснени чрез онлайн подаването на документи и чрез отпадане на задължението страните да присъстват на заседанието, както и чрез намаляване на сроковете за разрешаване на спорове.

Тя призова за отказ от лошите практики, промени в общите условия и правила на търговците, които са нечестни спрямо потребителите и за иницииране на законодателни промени.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!