Липсват познания за печеленето на пари и базова финансова грамотност при учениците


Повече от половината от учениците в гимназията не знаят колко е минималната работна заплата, 80 на сто от тях нямат представа за размера на осигуровките и данъците, които се удържат от заплатата. Това сочат данните от проучване за финансовата грамотност на учениците. Изследването е направено сред над 5 хиляди и 200 ученици от различни по вид училища във всички области на страната. Данните сочат, че около 70 на сто от гимназистите не разбират ефекта на инфлацията и реалния лихвен процент. Половината от тях не преценяват правилно промоции от типа „купи едно и получаваш второто на половин цена“. Една пета от учениците в прогимназията определят кредита като доход и смятат, че нетната заплата е по-голяма от брутната. Половината от тях мислят, че няма разлика между дебитна и кредитна карта.

Основните изводи от изследването са, че липсват познания за печеленето на пари и базова финансова грамотност. Препоръките са, да се въведе предприемаческо образование, а децата да се ограмотяват финансово чрез опит, като това включва  учители и родители.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!