Прости, но смислени послания за успешен пиар

Каква е "азбуката" на съвременните публични комуникации и как се променя тя под въздействието на времето, в което живеем?  Отговори на тези въпроси потърсихме в нашата „Радиоприемница“. Според Александър Христов, преподавател по връзки с обществеността и маркетинг в УНСС и Нов български университет, ключът към успеха е прости послания, които обаче са заредени със смисъл. Изключително важно е и комуникаторите да бъдат коректни спрямо потребителите. Снимка


„Една от тенденциите, които съществуват като управление на смисъл в съвременния пиар, е простотата на посланията и да бъдеш коректен към потребителите. В момента да не бъдеш коректен  не е само морален проблем, този проблем става дори и икономически. Става все по-неизгодно да се лъже. Боравим обаче с идеята за полезната истина. Например една верига за бързо хранене може да не рекламира калорийните стойности на сандвичите си, но да прави информацията за това достъпна. Тоест този, който иска да разбере колко калории има в един сандвич, трябва да положи известни усилия за това“.

Вторият важен код за успешна комуникация според Александър Христов е познаването на потребителите. Така може да бъдат съставени послания, които да са подходящи за тях. Каналите, които използваме, стават и все по-дигитални. Това не променя същността на комуникацията, но променя динамиката и подходите, които използваме.

Трябва да говорим по-просто, смята още пиар специалистът.  Една много разпространена заблуда в нашето общество е, че пиар-ът и рекламата формират нагласи. Те всъщност се плащат от някого. Той плаща за да постигне определени ефекти. И те са свързани обикновено с това да продава повече продукти, а не да променя обществени нагласи. Комуникаторите обаче носят огромна отговорност и е въпрос на личен избор как ще работиш. 

Още акценти от разговора с Александър Христов чуйте в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!