Генералният директор на БНР Александър Велев изнесе публична лекция в Нов Български университет за предизвикателствата и бъдещето на радиото в новата медийна среда. Беседата е част от семинар на департамент "Масови комуникации" и има за цел да запознае студентите с професионалисти от практиката в сферата на публичните комуникации и журналистиката.
Радиото е най-мобилната медия и това е едно от основните й предимства, посочи в уводните си думи Александър Велев и обясни за новата среда, в която е поставено радиото:
С настъплението на интернет и на социалните медии, както и с форматите, които правят телевизиите в България, които вече имат и радио - в тази нова среда и с новия начин на слушане радиото вече започна да се променя.
Радиото е не само онова, което чувате през радиоапарата - имаме и чудесен интернет портал, където може да чуете, онова, което сте пропуснали, както и да прочетете новината, която сте пропуснали и това можете да го направите по всяко време. То постепенно навлиза и в социалните медии - ние имаме присъствие в YouTube и във Facebook, а имаме и т. нар. "кросмедия", каквато е радио БИНАР, допълни генералният директор на БНР.
Велев цитира изследване на Европейския съюз за радио и телевизия (ЕBU), според което 71% от хората слушат радио по традиционния начин, а 53% от българите вярват в институцията БНР.
Александър Велев засегна и темата за финансирането, като каза, че бюджетът на БНР е 42 млн. лева годишно за разлика от румънското радио, което разполага със 100 млн. евро и чешкото - с 90 млн. евро.
Генералният директор на БНР посочи пред студентите още, че се работи Радио София да стане трета национална програма, да се открие нова регионална станция в Плевен или Велико Търново, както и да се привлече млада аудитория.