Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Социалната отговорност на фирмите и тенденциите в корпоративното дарителство, коментира в Радиоприемница Боряна Кирилова - мениджър комуникации в Българския дарителски форум. Това е организация, която представлява и подпомага големите дарители в България.
Според Кирилова, дарителските модели могат да променят обществената среда. Типичен пример за това е все по-честото търсене от страна на компаниите на неправителствени партньорства за осъществяване на обществено значими проекти. Частното дарителство през последните 2 години е с лек спад. За 2015-а общите дарения от компании, фондации, търговци и физически лица са над 108 млн. лева. Водещи са даренията от фондациите - над 50 млн лева. Най-големият международен донор е "Америка за България". Основният мотив за даряването се води от повелята на обществото, че когато печелиш и се развиваш, трябва да връщаш, защото това подобрява средата около теб, твърди Боряна Кирилова.
За 11-а поредна година Български дарителски форум (БДФ) връчи наградите „Най-голям корпоративен дарител”. Конкурсът отличи компаниите, които устойчиво и прозрачно са подкрепяли значими за обществото инициативи и каузи. Тази година БДФ отдаде признание и на личност, допринесла за развитието на дарителството в България. Наградата беше връчена на президента Росен Плевнелиев - за това, че през своя мандат системно и публично е зачитал усилията на дарителите.
По повод това признание към държавния глава, Боряна Кирилова коментира в Радиоприемница ,че президентът трябва да бъде посланик на дарителството, но не и да събира средства, т.е. да създава и променя механизми, а не да организира кампании. "Президентът Росен Плевнелиев беше първият, който отвори вратите на институцията за неправителствения сектор. В неговия мандат "Българската Коледа" вървеше с посланието за промяна на нагласите, а не за самото подпомагане". Чуйте повече по темата.