Придвижването на тежкотоварни автомобили е затруднено и от двете страни на българо-турската граница, недоволстват шофьорите, които са блокирани по пунктовете вече трети ден:
Аз от Турция насам съм чакал 4 дена - от петък вечерта до понеделник вечерта. В Европа имат забрана. После като ги пуснат, и всичко идва изведнъж. Затова става толкова голяма опашка.
На "Капитан Андреево" трафикът е нормален за автомобили, микробуси и автобуси. Работят всички гишета и платна на вход и изход от страната ни.
Продължават проблемите с преминаването на граничния пункт на "Дунав мост 2" при Видин-Калафат. На българо-румънската граница трафикът е интензивен на изход. Остава колона от повече от 15 км, която се е извила по обходния път на Видин към граничния пункт на моста.
Вече трети ден опашката от тежкотоварни автомобили на изход от страната е повече от 10 км. Трафикът към него е засилен и заради това, че от 8 януари фериботът при Оряхово не работи заради ниското ниво на Дунав и ледоходът по него. Шофьорите предпочитат "Дунав мост 2" и заради по-ниската такса от 37 евро, при 50 евро за ферибота на Оряхово.
Спокойна е обстановката на влизане в страната - няма чакащи автомобили откъм румънска страна.
Най-малко 10 километра е дълга опашката от товарни автомобили, които чакат да преминат през граничния пункт "Дунав мост" при Русе. Сложната ситуация на "Дунав мост" продължава вече седмица, след като бе преустановена работата на фериботите поради ледохода по река Дунав. Всички гишета на входа и изхода от страната са отворени и работят с пълен капацитет.
Километрични опашки от камиони, които изчакват да преминат през границата с Румъния затрудняват движението по международния булевард "България" в Русе.
Въпреки че още през 2012-та година министърът на транспорта Ивайло Московски обяви, че ще бъде изграден паркинг за 500 тежкотоварни автомобила, такъв все още няма и Русе продължава да бъде задръстен от камиони, а шофьорите да нямат никакви условия за престой.
В звуковия файл можете да чуете целия репортаж на Ася Пенчева.