През миналата седмица Информационното бюро на Европейския парламент в България организира пресконференция за представянето на годишния доклад за 2013 г. от специализирания медиен мониторинг „Европейският парламент в българските медии“.
През 2013 г. тонът и посланията, с които медиите обръщат темата за предстоящите избори за Европейски парламент, създават очаквания за една специална предизборна кампания.
Медийната картина очертава три нива на значимост на евровота. Първо, във вътрешнополитически план изборите за ЕП ще дадат ясен знак за електоралните нагласи в страната, което от своя страна би могло да потвърди или да преобърне статуквото.
Второ, новоизбраният Европейски парламент ще утвърди избора на следващия председател на Европейската комисия, което удвоява тежестта на вота като предпоставка за бъдещите конфигурации в Европейския съюз.
И трето, на общоевропейско ниво изборите се очертават като решителна и съдбовна за ЕС битка между еврооптимизма и евроскептицизма - така поне вещаят по-ефектните медийни прогнози.
През 2013 г. интересът на българските медии към теми, свързани с Европейския парламент и неговите представители, се е повишил с 20% в сравнение с предходната 2012 г., като най-силно изразен е интересът през второто и четвъртото тримесечие на 2013 г.
Повече за тази тенденция разказа Николета Даскалова от фондация "Медийна демокрация". Чуйте.
Намерено е кучето на 13-годишния Николай от старозагорското село Конаре, който се издирва от 17 декември , потвърди пред БНР кметът на селото Станчо..
" Най-вероятно Делян Пеевски ще бъде изключен от либералния интернационал , не само защото те са близки със старото ръководство на партията, но мисля,..
На Коледа и Нова година ще вали навсякъде в България, и то много. Снегът ще е в планината, красиво и коледно . В София и в по-ниските части ще си е..