Частта на новия Закон за предучилищното и училищното образование, която се отнася до образованието на децата със специални образователни потребности продължава да предизвиква разнопосочни коментари. Повечето специалисти са на мнение, че е направена голяма крачка в правилната посока; че е сменената философията на отношението към образованието на тези деца. То вече се случва в училище, а не в ресурсните центрове. Ако може с едно изречение да се изрази тази философия то е: „Всички в клас заедно!”. Какво е мнението на специалистите; как трябва да се процедира от тук нататък; как се работи по създаването на Стандарт за оценка на децата и какво предстои като работа по спазването на тези стандарти; какви са положителните практики до сега, прилагани в българските училища - за всичко това разговаряме в предаването.
Наши събеседници са Дани Колева, програмен директор в НМД; Лилия Кръстева – ръководител „Стратегии, политики и програми в Центъра за приобщаващо образование; Анет Маринова - психолог, член на работната група подготвяла новия Закон; Диана Бонева - ресурсен учител в СОУ „Св. Пайсий Хилендарски” в Хасково и Миглена Димитрова - майка на дете със СОП.
Още от началото на света водата се върти в безкраен кръговрат. Понеже е добър разтворител, тя неизменно понася след себе си всякакви химически вещества и минерали наред с микроорганизми, твърди частици и още редица други примеси, с които влиза в досег по пътя си. Затова и съставът на водата навсякъде е различен. Огромният проблем настъпва..
" Най-уязвимите области в България, с най-високи енергийни нужди и най-много проблеми от гледна точка на социалната уязвимост са София област, Разград,..
Не подкрепяме и трите бюджета, заяви пред БНР инж. Иоанис Партениотис - вицепрезидент на КТ "Подкрепа". На НСТС вчера всички социални партньори..
"Възраждане" фактически загубиха политическия дебат за еврото, но с агресията показаха несъстоятелност и неадекватност. Това каза пред БНР доц...