Нейната визитка включва още работа по сериалите „Забранена любов“, „Стъклен дом“, „Фамилията“, „Под прикритие“ и „Революция Z“.
„Дъвка за балончета“ е първият й пълнометражен филм, който пише заедно с Георги Иванов, Тео Чепилов и Невена Кертова. Сценарият е написан за едно лято преди 9 години, с невероятно вдъхновение, но липсата на финансиране отлага реализацията му във времето.
Лентата на Станислав Тодоров-Роги, с Теодора Духовникова и Иван Юруков в главните роли, излезе миналия уикенд и в момента е най-гледаният филм в българските кина. Прожекциите му са посетени от над 11 000 души и са донесли над 100 000 лева приходи.
Доволни сме не толкова от финансовия резултат, колкото от поздравленията, които не спираме да получаваме. Надявали сме се, че хората ще ги развълнува този филм, но не сме очаквали реакциите да са „Размазахте ни“, „Разбихте ни“, „Какво направихте с нас“. Получаваме много силни мнения. Може би (причината са) носталгията и любовта взети заедно
Искахме да върнем в зрителите усещането, че един филм може да бъде едновременно гледаем, интригуващ, вълнуващ и качествен. Напоследък има тенденция в европейското кино за две много крайни течения. Едното е силен бокс офис, където се търси комерсиален успех на всяка цена. Другата крайност е ориентирана към фестивали, където филмите са доста по-затворени, трудни за възприемане и невинаги могат да добият популярност.
Маркова призна, че от малка е мечтала да пише сценарии за филми. Преди това обаче професионалният й път минава и през радио журналистиката.
Около 2-3 месеца е грубият период за писане (на сценарий за игрален филм). Има спорове и обикновено завършват с някакъв тип развод, понеже сме много близки и нямаме задръжки между нас. Общуването е на семейно ниво. Много спорим - разкри тя напрегнатата понякога атмосфера в творческия процес.
Случва се сценарните спорове да бъдат решени и през сроковете, особено що се отнася до сериалите, където работата седмица за седмица води и до това да вземеш „по-малко лошото решение“, допълни Маркова.
Нейното любимо „дете“ е „Дъвка за балончета“ – първият изцяло авторски филм на нейния екип, който не е съобразяван с изисквания на телевизионни продуценти и рейтинги. Относно компромисите заради рейтинга, които трябва да прави сценариста в работата си, Маркова смята:
Винаги трябва да намерим това, което да ни хареса. Дори да не ти допада докрай темата или средата, няма как да пишеш за герои, които не обичаш или не разбираш. Дори като трябва да направиш един антагонист, който е дълбоко безпринципен или неморален, работата ни е на всеки човек да се даде оправдание и да знаеш защо е такъв. Да знаеш, че дори хората, срещу които протестираме и плюем, имат някаква причина да са станали такива. За мен това е най-важното в драматургията и писането.
Чуйте в прикачения звуков файл интересните отговори на Теодора Маркова за други моменти от работата и живота на един филмов сценарист, както и бъдещите й проекти в телевизията.
"Не знаех доста неща за Димитър Воев, но след като гледах филма "Воев", вече съм убедена в неговия гений!", разказва Мишер Руева за вдъхновението и идеята на песента "След себе си", която заедно със Симеон Воев и Цветелина Цветкова създават още преди две години. "За да се обадя на Мони Воев, се появи първо смелостта. За мое голямо учудване и..
Литературно четене, посветено на железопътния превоз, ще се проведе на 25 ноември в подлеза на Централна гара в София. Вяра Момчева и Бояна Войнова са в основата на новосъздадения творчески колектив „ВЪЗЕЛ“. Макар и млади, двете вече имат ясна визия за ролята на изкуството в обществото. Бояна Войнова е завършила дизайн в Нидерландия, а Вяра..
Спектакълът "Съкровището" на фолклорен танцов ансамбъл "Магия" ще бъде представен в салона на Ловчанското читалище "Наука" на 25 и 26 ноември от 18:00 ч., съобщи художественият ръководител на ансамбъла Маргарита Атанасова. По-голямата част от композициите, които публиката ще види, са изцяло нови, авторски и представяни за първи път...
Фестивалът за съвременна музика NOW! в град Есен, Германия, се проведе за 15-и пореден път от 25 октомври до 9 ноември. Той се организира от Есенската филхармония в партньорство с Университета за изкуства Фолкванг, Държавния съвет за музика на областта Северен Рейн-Вестфалия и Дружеството за нова музика - Рур. Фокусът през 2025 г. беше върху..
С юбилеен концерт под наслов „Традицията е жива” камерният оркестър „Орфей” към Двореца на културата в Перник отбеляза 50-годишнината от създаването си. Солисти в концерта бяха цигуларите Ангел Станков и Лиляна Якимова-Димитрова. По повод юбилея Съюзът на българските музикални и танцови дейци отличи оркестъра със „Златна лира”, а неговия диригент -..
В рубриката "Помните ли..." на предаването за класическа музика "Алегро виваче" по "Хоризонт" разказваме за делото на проф. Иван Вульпе - диригент и педагог, свързал името си с няколко оркестъра в България, най-вече с тези в Бургас и Шумен. На 7 ноември се навършиха 95 г. от рождението му. Иван Вулпе е наследник на големи фигури в историята..
На 21 ноември от 19 часа в Софийската опера и балет е поредният концерт от сезона на Симфоничния оркестър на БНР с главен диригент Константин Илиевски. Това събитие ще бъде по-различно и емоционално, защото с него ще бъде отбелязана 65-годишнината от създаването на Детския радиохор – рожба на незабравимия акад. Христо Недялков. Това ще бъде..
916,68 лева годишна загуба през 2026-а, ако сега нетната ви месечна заплата е 3500 лева. С това изчисление започна интервюто пред БНР на..
"Корупцията в горския сектор заплашва да срине един от най-важните отрасли на българската икономика -управлението и стопанисването на държавните..
" Благомир Коцев сякаш пречеше на всички още с избора му , защото решенията му бяха твърде много в полза на обществеността на Варна. Той опита да забави..