С новия си изложбен проект Катрин Томова отново се завръща към отдавна предпочитаното си артистично амплоа – големите формати в нефигуративната живопис. Експозицията е наречена от художничката „Островът по обед” и названието като че ли търси алюзия с прочутия разказ на Кортасар, но магично-сюрреалните видения на големия латиноамерикански писател при нея са само отправна точка.
В своя контакт с живописта като медиум за творчески израз авторката превръща мащабните си платна в партитури на духовните пътешествия, които освободената емоция фиксира в образи. При това образи, несрещани в „реалната” действителност; образи, странстващи в паралелните реалности на подсъзнанието, на усещанията, на хармонии и синкопи от определен вид интелектуална и емоционална сетивност. Затова правенето и възприемането на „абстрактни” картини има най-близък паралел със създаването и възприемането на музиката, допълнено с фиксирани в конкретен момент изображения, композиции и цветности.
„Островът” в живописта на Катрин Томова е метафора на самотните пътешествия на творчеството, които преследват самоопознаване и познание за неща, хора и изживявания, намиращи се отвъд хоризонта на известното до момента. А зад всеки хоризонт има непознати острови. За онези, притежаващи достатъчно силно желание да ги търсят.
Филмът за Гунди е един от най-професионално направените български филми. В кино "Влайкова" имахме 25 прожекции при пълна зала. Според мен на..
На 22-рата година от живота на дъщеря ми аз все повече се страхувам, какво би станало, ако нещо с мен се случи с мен, защото аз вече съм на 55..
Мисля, че проблемът е между София и Скопие, не е в Брюксел и Париж. Това заяви в интервю пред БНР Владо Бучковски, бивш премиер на Република..