Европейският парламент прие на първо четене спорния пакет "Мобилност". Евродепутатите гласуваха и трите доклада към документа – за командироването, почивките на водачите и каботажа.
С днешното решение на каботажните операции се налага лимит от три дни. Превозните средства трябва да прекарат в държавата отправна точка 60 часа, преди да могат да извършват още каботажни превози. Правилата за командироване ще се прилагат и върху каботажните и трансграничните операции, в т.ч. и върху транзита. Превозвачите ще трябва да могат да се прибират у дома поне на всеки четири седмици. Задължителната почивка на края на седмицата трябва да се прекарва извън кабината.
След края на пленарната сесия българските евродепутати се събраха, за да изразят категоричното си несъгласие с приемането на пакета. Андрей Новаков заяви:
"Това, което се случи в пленарна зала, беше диктат на мнозинството над малцинството. Изправиха се и признаха в пленарна зала, че всички поправки, които дошли от България, ще се гласуват анблок, без значение от тяхното съдържание, което е в разрез с правилника на този парламент и никой не го оспори. За мен това досие трябва да замине в съда час по-скоро, защото прекалено много правила бяха потъпкани".
Евродепутатите подчертаха, че процедурата не е приключена. Сега трябва да се проведе триалог, който едва ли ще се състои до края на мандата на този Европейски парламент, а след това пакетът отново да влезе в пленарна зала на второ четене.
Пакетът стигна до пленарна зала, след като бе връщан няколко пъти в транспортната комисия, а българските превозвачи организираха протест срещу него два пъти – в началото на януари в Брюксел и миналата седмица в Страсбург. На последното заседание в Транспортната комисия нейните членове гласуваха над 1000 поправки, като 90 на сто от тях бяха приети. Вчера евродепутатът Андрей Новаков заяви, че едва ли при днешния вот ще бъдат приети благоприятни текстове за страната ни, но увери, че каквото и да се случи, предстоят преговори в Съвета, а после внасяне на второ четене в пленарна зала, което едва ли ще стане в рамките на мандата на този Европейски парламент.
Вносителят на предложението камионът да се връща в старата отправна точка на всеки четири седмици Исмаил Ертуг заяви, че винаги е търсил компромис по пакета, но не е срещнал същото от другата страна:
"Превозваческият пазар в ЕС в момента не е нито справедлив, нито устойчив. Ако погледнете паркингите на страните в Централна Европа, ще видите, че те са изцяло заети от камиони, а шофьорите водят живот, който изобщо не е добър. Ако карате месеци наред по пътищата на Европа без да можете да се върнете да видите семействата си, това не може да е отговор на проблемите в този сектор през 2019 година".
"Половината европейски представители са против това законодателство. Това показва, че ЕП е разделен. Няма как едно такова законодателство да бъде прието. Видна е арогантността на част от западните ни колеги, те разделят ЕС съгласно своите егоистични държавни интереси. Това е нередно. Съвсем очевидни са нуждите от промени в ЕП", каза в предаването "12+3" евродепутатът Ангел Джамбазки.
"Пакетът няма да бъде факт в този мандат на ЕП, цялата битка се пренася в следващия. Затова е важно какви и колко представители изпраща всяка държава. Очевидна е нуждата от преосмисляне как се формират тези текстове".
Не допуснахме мандат за преговори, това постигнахме днес, подчерта още Джамбазки.
"Процедурата беше нарушена поне три пъти днес. Нямахме възможност да гласуваме собствените си предложения, защото мнозинството беше решило така. Това е абсолютен диктат. Протестирахме, но те не се съобразиха. От срам и гузна съвест се обединиха и с много малки мнозинства гласуваха срещу правилника и проведоха скандално гласуване, което ще бъде обжалвано. Ще поискаме българското правителство е да обжалва този документ в Съда на ЕС в Люксембург".
Продължава стачката в Гърция. Приключиха протестните демонстрации за по-високи заплати и добро здравеопазване. С мощни демонстрации гърците се включиха в днешната стачка, организирана от синдикатите. В Атина, Солун и други градове на улицата излязоха работещите в държавния и частния сектор. Протестиращите поставиха искане пред правителството за..
Възможно е в петък да бъде избран председател на парламента, ако от "Демократична България" подкрепят кандидат, различен от ГЕРБ и ДПС. Това заяви лидерът на "Възраждане" Костадин Костадинов след проведените срещи с парламентарните групи на "БСП - Обединена левица", "Има такъв народ" и МЕЧ. "Възраждане" провеждат срещи в търсене на формула за..
Украйна отхвърли като психологическа атака от страна на Русия предупрежденията за масирана въздушна атака, заради които няколко чуждестранни посолства в столицата Киев прекратиха работа. Няколко посолства в Киев затвориха от съображения за сигурност Русия организира "масирана информационно-психологическа атака" срещу Украйна, като разпространи..
По-малко от седмица след обновяването на състава на Конституционния съд президентът Румен Радев отново оспори оцелялата част от шестата поправка в основния закон, свързана с назначаването на служебното правителство, възможността депутатите да са с двойно гражданство и непрекъсваемостта на мандата на Народното събрание. По някои от тези текстове - по..
Румъния е локомотивът на нашата двойка за влизането в Шенген, ние сме вагонът, каза бившият зам.-министър на външните работи Милен Керемедчиев в интервю за "Нещо повече". Той коментира новината, че България реално влиза и в сухопътния Шенген в края на март следващата година. А защо Румъния е локомотивът той обясни с пример:..
"Продължаваме промяната" са изпратили сигнал Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) с искане за извършване на проверка на причината за повишаване на цените на застраховката "Гражданска отговорност" за таксиметровите водачи. Таксиметрови шофьори на протест срещу поскъпването на застраховка "Гражданска отговорност" Таксиметрови шофьори: Не..
В края на март, началото на април с ледващата година България реално влиза в Шенген заедно с Румъния, каза журналистът Владимир Береану в "Нещо повече" на БНР. България и Румъния се движат заедно към пълноправно членство в Шенген, увери президентът "Това каза румънският премиер Марчел Чолаку и за разлика от нас, те си имат редовно..
Синдикалната федерация на служителите в МВР (СФСМВР) е в протестна готовност. Поводът: опасения от замразяване на заплатите. "Искаме много ясно..
" Ще отидем на лидерска среща за правителство, ако бъдем поканени. Първото нещо, което ще сложим на тази среща, е конкретиката по декларацията, която..
Явна е липсата на кадри, а липсата на кадри е защото няма адекватно заплащане. Затова подготвените кадри отиват в чужбина . Тази равносметка..