Приемането на пакета „Мобилност“ не беше първа новина в новинарските емисии във Франция. Това далеч не е първа новина в дневния ред на френското общество. Това каза пред БНР Стефан Манов, който следи обществения живот във Франция. Той е категоричен, че названието на пакета „Макрон“ е некоректно, тъй като директиви за пръв път са вкарани в процедура едва две седмици след избирането на френския парламент.
„Когато говорим за този пакет „Мобилност“ трябва да сме наясно, че България проспа момента, в който можеше да повлияе върху тези процеси – 2015-2017 година“.
Некоректни са и внушенията за разделяне на Европа на център и на периферия заради пакета, коментира той в предаването „Преди всички“ по „Хоризонт“:
„Основен докладчик на единия от трите проекта за директива е финландски депутат, а по-периферна от Финландия едва ли има. Във вота вчера, ако погледнем гласуванията по групи, също нямаме такова разделение – периферия - център, каквото се опитват някои наши политици да представят. Депутати от френската десница подкрепиха отхвърлянето на пакетите, тоест гласуваха „против“. Нека гледаме малко по-реалистично. Трябва да знаем, че последните предложения за изменения на българските депутати към тези пакети дойдоха на 22-ри март - преди две седмици. Нали разбирате, че не се работи така в институции, които имат дълъг ход. Това не е българското Народно събрание, когато в 12.00 през нощта може да промените коренно преференциите и избирателната система в страната, ако направим намигване към господин Кирилов“.
„ЕС е доброволен съюз на държави, които са се събрали, с цел засилване на икономическото, социалното и териториалното сближаване“, припомни той.
„Когато по-бедна страна стане член на ЕС, по-богатите изливат в тези държави помощи като кохезионни фондове и фондове за укрепване на конкуренцията, защото целта на ЕС е хората живеят по-добре“, каза Манов и даде за пример Португалия, Испания и Гърция.
Според Манов в транспортния сектор е имало „шмекерувания, тарикатлъци и откровени измами“ и с битките срещу пакета се защитават правата на работодателите, а не на работниците:
„Много е просто да разберем, че когато една фирма има да пренесе стока от Франкфурт до Барселона, примерно, и при нея се явят двама превозвачи - единият немски, а другият източноевропейски, и двамата карат един и същи тип камиони, наливат един и същи дизел на една и съща цена, разликата е работната заплата и времето за работа. Разликата в себестойността не идват тук оттук. Достатъчно е да видите в сайт какви са офертите за международни превозвачи - шофьори 3000 до 5000 лева или около 2600 евро. Средната заплата във Франция е 1700 евро. 2600 евро е началната заплата на инженер в „Еърбъс“ или крайната заплата на учител в средното образование след години трудов стаж. Значи не е проблемът в заплатата! Къде е проблемът? Ами, че тези 5000 лева заплата, която ще получи този шофьори, не са заплата. Това са командировъчни, върху които работодателят не отделя социални начисления в България. Ощетените са тези, които очакват здравеопазване, пенсии детски надбавки, безработица. Проблемът е, че тези работници се осигуряват за смешно ниски заплати – 800-1000 лева. Това е социалният дъмпинг. Той не е спрямо френските транспортни фирми, а спрямо българските пенсионери, безработни и здравеопазването. В една солидарна система, каквато е българската, е важно колко се внасят в НОИ. Това е ощетяването“.
Много македонски и албански фирми са регистрирани в България от хора, получили българско гражданство от ДАБЧ и оперират само на европейския пазар:
„Заобикалят се смисъла и духа на европейските правила чрез такива фирми. Това не го казвам аз, а депутат от ВМРО в стенограма на Комисията по политики за българите в чужбина в НС“.
Манов изтъкна, че е имало българско предложение за промени в пакета - когато камионът се движи с под 25 км в час, това да не се брои за работно време:
„Разбирате ли за какво става дума! И това е депозирано от български евродепутати преди две седмици. Значи човек, когато е в задръстване в някой център на голям европейски град или виси на границата, това да не му се начислява за трудово време. Очевидно е, че е тук елементарните права на хората зад волана не са изобщо в обекта на битките в момента в ЕП“.
Манов не очаква да пакетът „Мобилност“ да бъде гласуван в ЕП на второ четене преди края на мандата му.
Сняг вали на "Петрохан". Шофьорите да карат внимателно през прохода. В останалата част на област Монтана превалява дъжд, примесен с мокър сняг. Няколко сантиметра сняг натрупа на прохода "Петрохан" тази нощ. Пътят се почиства и опесъчава от три машини, съобщи дежурният в Областно пътно управление Монтана. От там напомниха, че движението на..
Когато една дискотека работи без лиценз, това е незаконен обект , подчерта в предаването "Преди всички" Виктор Стоянов от фондация "Македония". Той изрази недоумение " как министърът на вътрешните работи не си подава оставката ". "Друг е въпросът тези 12, които имат някакъв лиценз, как го изпълняват, дали отговарят на изискванията за..
Канадският премиер Марк Карни е на посещение в Европа. Това е първото му пътуване в чужбина, откакто встъпи в длъжност. Той беше приет в Бъкинганмския дворец от британския крал Чарлз Трети. Би Би Си коментира, че това беше още един символичен жест на подкрепа за Канада от крал, носещ червена вратовръзка, който трябва да изпраща кодирани..
Нов кръг международни усилия в търсене на перспективи за постигане на споразумение по Кипърския въпрос ще се състои днес в Женева. Това е решаващият ден на неформалната петстранна конференция за Кипър, която бе свикана в швейцарския град от генералния секретар на ООН Антонио Гутериш. Пътят напред по Кипърския въпрос, продължаването на процеса..
Гражданската защита на управляваната от радикалната групировка "Хамас" ивица Газа заяви, че най-малко 220 души са загинали в израелските удари, нанесени по палестинския анклав през нощта, предаде Франс прес. Повечето от жертвите са деца, възрастни хора и жени, заяви за агенцията Махмуд Басал, говорител на Гражданската защита в Газа. 103 от..
Таван на търговските надценки и ограничения при промоциите за 22 хранителни продукта предвижда дългоочакваният закон за агрохранителната верига, с който управляващите искат да свалят цените в търговските вериги. Вчера министърът на земеделието Георги Тахов представи пред журналисти проекта на Закон за веригата на доставки на земеделски продукти..
За втори пореден ден работещи в 12-те държавни психиатрични болници у нас ще излязат на протест пред лечебните заведения, с искания за увеличение на заплатите и подобряване на условията на труд. Работещите в държавната психиатрична болница в село Карлуково се присъединяват към исканията. Те ще протестират пред здравното заведение от..
Дано целта на мнозина не е била да делигитимират КС преди неговото произнасяне. Това заяви пред БНР проф. Янаки Стоилов, конституционен съдия,..